گرگان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده سلامت در استان تشکیل دادیم و با تشکیل سامانه ناب، گلستان به عنوان استانی پیشرو در پرونده سلامت محسوب می‌شود.

گلستان در تشکیل پرونه سلامت در کشور پیشرو است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، عبدالرضا فاضل ظهر یکشنبه در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان، اظهار کرد: اقدامات خوبی در طرح تحول سلامت در سطح استان گلستان انجام شد که بیشتر آن در زیرساخت‌های درمانی بود اما گرگان و گنبد نیاز به افزایش زیرساخت‌های درمانی دارد.

وی افزود: در چهار سال دوم طرح تحول سلامت پیگیر مراکز بهداشتی و درمانی هستیم و باید بدانیم که پیشگیری بر درمان مقدم است.

فاضل تصریح کرد:فشار خون، دیابت و چاقی سه مشکل اصلی در گلستان است که همین سه عامل موجب شده است مشکلات دیابت و سرطان در استان تشدید شود و همچنین آلودگی آب و بهداشت محیط و آبیاری سبزیجات با فاضلاب از دیگر مشکلاتی است که می بایست چاره اندیشی وکنترل بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: در هشت شهرستان کلینیک نظام ارجاع داریم که کار کنترل بیماران در استان گلستان را انجام می‌دهد.همچنین گلستان در نظام ارجاع به عنوان استان پیشرو پایلوت در حال انجام کار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش بنیان در شهرک صنعتی آق قلا داریم که دارویی برای بیماران سرطانی تولید می‌کنند ولی باید شرکت‌های بیشتری پرورش دهیم.

فاضل افزود: ورود به موقعی در حادثه معدن زمستان یورت داشتیم و کارهای خوبی در سلامت آسیب دیدگان انجام شد ولی باید نظارت کافی بر این حوادث داشته باشیم.

وی در خصوص تعویق پرداخت بیمه پرسنل بهداشت و درمان گفت: ۱۵ تا ۱۹ ماه تاخیر پرداختی بیمه‌ داریم و امیدواریم این مشکلات پرسنل ما حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.