معاون اول رئیس‌جمهور برنامه‌های دولت برای جلوگیری از آنفولانزای حاد پرندگان را تشریح کرد.

توضیحات جهانگیری درباره برنامه‌های دولت برای مقابله با آنفولانزای پرندگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلونزای حاد پرندگان با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با آنفلونزای حاد پرندگان در کشور، گفت: دولت همه امکانات و ظرفیت خود را برای پیشگیری از شیوع این بیماری به‌کار خواهد گرفت.

وی،‌ با بیان اینکه دولت متعهد به پرداخت خسارات وارده ناشی از شیوع این ویروس به تولیدکنندگان طیور است،‌ همکاری و مشارکت مردم، به‌ویژه تولید‌کنندگان طیور با دستگاه‌های مرتبط را مهم‌ترین عامل در پیشگیری از شیوع آنفلونزای حاد پرندگان در کشور دانست.

معاون اول رئیس‌جمهور، از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی،‌ بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت از محیط زیست و استانداران خواست تا با کمک قوه‌قضاییه و نیروی انتظامی برنامه‌های تدوین شده برای پیشگیری از آنفلونزای حاد پرندگان را با قوت اجرا کنند.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی،‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، دادستان کل کشور و رئیس ستاد بحران حضور داشتند، مسئولان سازمان دامپزشکی گزارشی از میزان آلودگی کشورهای جهان و ایران به آنفلونزای پرندگان در سالجاری ارائه کردند.

در این جلسه، اعضا، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه تأمین سلامت و بهداشت جامعه، امنیت غذایی، حفاظت از صنعت پرورش طیور، شناسایی کانون‌های آلوده، قرنطینه‌سازی، رعایت ضوابط امنیت زیستی، تأمین اعتبار و پرداخت خسارت به تولیدکنندگان طیور، ممنوعیت فعالیت بازارهای عرضه پرندگان زنده،‌ نحوه اطلاع‌رسانی و اجرای طرح‌های واکسینه کردن دست‌اندرکاران پرورش طیور مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.