سرپرست پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید که نهادهای اطلاعاتی این کشور زمانی متوجه دخالت‌های روسیه شدند که کار از کار گذشته بود.

ناکامی اطلاعاتی آمریکا از نگاه مدیر پیشین سیا

به گزارش قدس آنلاین، مایکل مورل، سرپرست پیشین سازمان سیا می‌گوید که این سازمان مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور را دیر متوجه شد. به‌گفته وی، سازمان سیا زمانی متوجه این مداخله شد که دیگر بسیار دیر شده بود.

وی در گفت‌وگو با پولیتیکو می‌گوید که ماجرای هک و دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا در واقع از چندین جهت یک «ناکامی اطلاعاتی» ایالات متحده بود.

وی گفت: این ماجرا دست‌کم «یک ناکامی (در جلوگیری از این رخداد) بود که (اصلاً) شبیه به ناکامی ما در جلوگیری از حادثه یازده سپتامبر نبود»، آن‌هم در شرایطی که نهادهای اطلاعاتی آمریکا ظاهراً از درک امکان استفاده از رسانه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توئیتر و امکان هک جی‌میل برای حمله به انتخابات کشور ناتوان بودند.

به‌گفته مورل، اما در این ماجرا یک نوع ناکامی دیگر نیز وجود داشت، و آن هم انتقال پول از روسیه و دیگر جاها به نام مبارزه با تروریسم بود.

وی گفت: «زمانی که ما تلاش داشتیم تا کشور را از تروریست‌ها محافظت کنیم، اما از اینکه در دیگر نقاط جهان چه اتفاقی می‌افتد غافل شدیم، چه از نظر جمع‌آوری اطلاعات و چه از نظر تحلیل اطلاعات. و این موضوع هزینه (خسارت) در بر داشت ... وقتی که انتخاب‌هایی انجام می‌دهید، ریسک قابل توجهی را به‌جای می‌گذارید».

منبع: پولیتیکو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.