کرمان - مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: طرح صدور پروانه کار یک ساله برای اتباع افغانستان و عراق در استان کرمان اجرا می شود.

صدور پروانه کار یک ساله برای اتباع خارجی در کرمان

به گزارش قدس آنلاین،  رضا اسماعیلی اعلام کرد: اتباع افغانستانی و عراقی ساکن در استان کرمان می توانند از فردا با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستان های رفسنجان، سیرجان، بردسیر، زرند ، کوهبنان و راور پروانه کار یک ساله دریافت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: براساس دستورالعمل اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ آن به ادارات کار شهرستان های مشمول طرح ساماندهی اتباع خارجی، اتباع افغانستان و عراق دارای کارت های آمایش ۱۱ و ۱۲ می توانند با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستان های محل اقامت خود و پرداخت هزینه تمدید پروانه کار به مدت یک سال ۲۸۵ هزار و ۷۰۰ تومان و برای صدور پروانه کار ۳۶۰ هزار تومان از مزایای پروانه کار برخوردار شوند.

وی گفت: زمان اجرای طرح تا پایان آذر است و اتباع خارجی باید برای عرضه مدارک لازم به ادارات محل اقامت خود (دو قطعه عکس پرسنلی، اصل کارت صادرشده در سال ۹۵ و همچنین اصل کارت آمایش ۱۱ و ۱۲ و معرفی نامه از کارفرما) مراجعه و پروانه کار دریافت کنند.

وی درپایان با اشاره به ماده ۱۸۱ قانون کارگفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا کسانی را که اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید شده، بکارگیرند به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

وی یادآور شد:اتباعی که برای دریافت کارت کار خود اقدام نکنند از همه حقوق متعلقه به اتباع دارای پروانه کار محروم می شوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.