رشت- نشست مسوولان کانون استان گیلان با دست‌اندرکاران حوزه‌ی کودک و نوجوانان رسانه‌ی استانی، فصلی تازه در همکاری ‌های مشترک دو دستگاه رقم زد.

فصلی تازه درهمراهی کانون و صدا وسیما آغاز شد

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، صبح امروز سالن نشست‌های کانون گیلان در رشت، میزبان مدیران تولید و تهیه‌کنندگان صدا و سیمای مرکز گیلان بود.
طی این نشست که در ادامه دیدارمدیران دو دستگاه و به‌منظور هم‌افزایی و هم‌گرایی افزون‌تر در مسیر ارتقای آگاهی‌ها و توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان صورت‌گرفت، حاضران به معرفی ظرفیت‌های دستگاه مطبوع خود پرداختند و راه‌کارهایی مناسب در مواجه با چالش‌های فرهنگی ارایه کردند.
بنابراین گزارش، مدیرکل کانون استان گیلان در این جلسه ضمن قدردانی از نگاه ویژه مدیرکل صدا و سیما به حوزه‌ی کودک و نوجوان و تقدیر از همراهی مدیران و تهیه‌کنندگان رسانه استانی، به اهمیت و نقش رسانه‌ها در جامعه امروز اشاره و جهت‌دهی به نگرش مخاطبان را از مهم‌ترین رسالت‌ها عنوان‌کرد.
ضرورت سرمایه‌گذاری دربخش کودک و نوجوان و هم‌چنین لزوم تعامل میان دستگاه‌های فعال درحوزه فرهنگ ازدیگر محورهای سخنان اسفندیار ضیائی در این جلسه بود و وی با تبیین این موضوع که توجه به این حوزه زمینه‌ساز شکل‌گیری جامعه‌ای پرنشاط، بالنده و قانون‌مدار است، گفت: این امر نیازمند هم‌گرایی و هم‌افزایی افزون تر است و نشست امروز می تواند به بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده کانون و صدا وسیما کمک کند.
ضیائی در همین زمینه به قابلیت‌های کانون پرورش فکری به عنوان یک مجموعه فرهنگی دارای پیشینه و جایگاه اجتماعی پرداخت و با یادآورشدن توان‌مندی‌های مربیان و کارشناسان آن گفت: نگاه ویژه و تخصصی این مجموعه به حوزه کودک و نوجوان و اثربخشی آموزش‌های غیر مستقیم آن در تعامل با صدا و سیما می تواند نقشی تاثیرگذار در آشناسازی جامعه با حقوق آینده‌سازان داشته‌باشد.
این مسوول فرهنگی درعین حال با خاطرنشان‌کردن تفاوت‌های نسل گذشته و امروز تصریح‌کرد: همراه‌سازی خانواده‌ها و و همراه‌شدن با فرصت‌های دنیای مجازی از اولویت‌های فعالان عرصه‌ی فرهنگی است و از این رو تعامل دست‌اندرکاران این حوزه بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می رسد.
برپایه این گزارش، ارایه‌ی دیدگاه‌ها از سوی مدیران تولید و تهیه‌کنندگان صدا و سیما و هم‌چنین کارشناسان کانون، دیگر بخش این نشست به شمار می‌رفت و دراین میان حاضران با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی، به بیان نقطه نظرات خود در همین زمینه پرداختند.
براین اساس بسترسازی برای بهره‌گیری از توان‌مندی‌های اعضای کودک و نوجوان، استفاده از نگاه کارشناسانه همکاران کانون در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز گیلان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مربیان و اعضای این مجموعه فرهنگی در عرصه‌ی نویسندگی مورد تاکید قرارگرفت.
لزوم آسان‌سازی راه‌های همکاری دو دستگاه و برنامه‌ریزی مدون برای نسل نوجوان نیز از اهم‌موضوع‌هایی بود که در سخنان حاضران به آن اشاره‌شد.
برهمین اساس چگونگی بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری در تهیه برنامه‌های کودک و نوجوان محور و هم‌چنین معرفی کتاب‌های تازه انتشار یافته کانون در صدا و سیما، مورد توجه قرارگرفت و در این میان حاضران با مهم ارزیابی‌کردن شناخت اولویت‌های دو دستگاه، بر ادامه نشست‌های کارشناسی تاکیدکردند.
گفتنی است نصرالله قنبری و محمد خدادادی مدیران تولید رادیو و تلویزیون و هم‌چنین بهرام نوری، اعظم آف، سیدعلی اشرفی، مهسا عابدی و سیده مریم ثابت، تهیه‌کنندگان و نویسندگان حوزه کودک ونوجوان صدا و سیمای مرکز گیلان از جمله حاضران این نشست بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.