وزیر کشور با اعلام جزئیات پنجمین جلسه آسیب‌های اجتماعی که در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: دستورات جدید رهبری به همراه سیاست‌ها و روش‌های ارائه شده به دستگاه‌های حاضر ابلاغ شد.

جزئیات برگزاری پنجمین جلسه آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه و برنامه‌های انجام شده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: امروز جلسه شورای اجتماعی بعد از پنجمین ملاقات با رهبر معظم انقلاب برگزار شد و مصوباتی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری پنجمین جلسه با مقام معظم رهبری که همه دستگاه‌ها و سران قوا حضور داشتند ایشان یک ارزیابی با توجه به گزارش ستاد مطرح کردند و بنده نیز بر اساس مسئولیتی که در ستاد دارم گزارش‌ها را خدمت ایشان ارائه کردم.

وزیر کشور افزود: در پنجمین جلسه ملاقات با مقام معظم رهبری چندین دستگاه و بنده گزارش‌هایی را مطرح کردیم و نهایتاً ایشان دستورات و سیاست‌های جدیدی را ارائه فرمودند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: جلسه امروز شورای اجتماعی نیز با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شد و دستورات جدید مقام معظم رهبری به همراه سیاست‌ها و روش‌های ارائه شده به دستگاه‌های حاضر ابلاغ شد.

وی توضیح داد: دستور دیگر جلسه امروز شورای اجتماعی به مسئله بیماری ایدز اختصاص داشت؛ ایدز در حال حاضر به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح است، چرا که دامنه و شدت تأثیرگذاری آن بر روی بیماری‌ها و آسیب‌ها مورد توجه است. بنابراین وزارت بهداشت هم گزارشی را امروز ارائه کرد.

رحمانی فضلی با بیان این که گزارش وزارت بهداشت در جلسه امروز ارائه شد، گفت: طبق جمع‌بندی انجام گرفته مقرر شد که وزارت بهداشت برنامه جامع تقسیم کار ملی را آماده کند و دستگاه‌های معین و همکار نیز مشخص شوند و هدفگذاری به صورت کامل انجام گیرد تا به تناسب دوره‌های زمانی پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

وزیر کشور با بیان این که ما هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه می‌دهیم، اظهار کرد: این بار و در پنجمین جلسه نیز گزارش‌های در حوزه‌های مختلف از جمله طلاق‌، اعتیاد و ... ارائه شد که خوشبختانه گزارش‌های در حوزه طلاق و اعتیاد قابل قبول بود.

وی افزود: در مورد طلاق روند رو به کاهش شاهدیم، یعنی این مسئله در گذشته رو به افزایش بود که توقف یافت و در حال حاضر شاهد کاهش این آسیب اجتماعی هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به موضوع اعتیاد توضیح داد: در بحث اعتیاد نیز درمان روند خوبی را دارد حتی در تهران در حال حاضر ۸ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر را درمان می‌کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه مقابله با اعتیاد نیز کارهای قابل قبولی صورت گرفته و طی سال گذشته کشفیات ما ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی در شهرها نیز اظهار کرد: در بحث حاشیه‌نشینی هم اقدامات خوبی در حوزه‌های محتوایی، اجتماعی و کالبدی صورت گرفته است. البته این موضوع راضی‌کننده نیست و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید داشته‌اند.

رحمانی فضلی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع حاشیه‌نشینی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که باید به حاشیه‌نشینی با اولویت بیشتری پرداخته شود و حتی وزارت کشور را خطاب کردند که با اولویت موضوع حاشیه‌نشینی را پیگیری کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری همچنین در استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید داشتند؛ ضمن این که در مورد سمن‌ها باید کمک‌ها و حمایت‌های مالی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: در حوزه پیشگیری نیز رهبر معظم انقلاب سیاستگذاری‌ را مطرح کردند که ۵۰ درصد منابع باید به صرف امور پیشگیری صورت گیرد و این موضوع عمق نگاه ایشان را به کنترل آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد.

رحمانی فضلی درباره این پرسش که امسال در لایحه بودجه چقدر به مقوله آسیب‌های اجتماعی پرداخته شده است، گفت: دولت ردیف مستقلی برای آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته که رقم آن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است و این می‌تواند گام مؤثری نسبت به سال قبل باشد. البته این رقم جدای از بودجه عمرانی ۲۰۰ میلیاردی بحث حاشیه‌نشینی است.

وزیر کشور تصریح کرد: البته اختصاص این مبالغ کافی نیست، اما دستگاه‌ها هم باید از منابع داخلی خود استفاده کنند و کارهای بیشتری با اولویت‌ها برای این مسائل انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.