کرمان - استاندار کرمان در جلسه ستاد بحران گفت: تا اطلاع ثانونی ستاد بحران استان کرمان در آماده باش خواهد بود و همه دستگاه ها باید آمادگی کامل داشته باشند.

ستاد بحران استان کرمان تشکیل جلسه داد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی شامگاه سه شنبه در ستاد بحران استان کرمان افزود: پیشگیری و پیش بینی کار، مقدم بر همه امور است.

وی با اشاره به اینکه پس لرزه ها و زمین لرزه ها به خانه های قدیمی آسیب وارد کرده و آنها را آسیب پذیر تر می کند، عنوان کرد: تا زمانی که  در زمان بروز حوادثی از جمله زمین لرزه تلفات نداده ایم، همه فکر می کنیم اگر زلزله کشته نداد، اتفاقی نیفتاده است.

وی اظهار کرد: در مرحله اول باید کمیته ای مرکب از دفتر فنی استانداری کرمان، اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تشکیل شود تا بررسی های کارشناسی را انجام دهند و اماکن عمومی نامقاوم ظرف یک ماه آینده شناسایی شوند تا این موارد را به مردم اعلام کنیم.

استاندارکرمان اظهار کرد: اماکن غیر مقاوم در شهرستان های لرزه خیز نیز باید به صورت ویژه شناسایی شوند تا در آن ها مراسمات عمومی برگزار نشود.وی گفت: در رابطه با وجود ۸۶ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم باید برنامه ریزی لازم از سوی فرمانداری کرمان مورد پیگیری قرار  گیرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: واحدهای فرسوده ای که پس از احداث واحدهای جدید باید تخریب می شدند، اما به عنوان انبار یا ساختمان مسکونی اجاره ای مورد استفاده قرار گرفته است، نیز باید در اسرع وقت تخریب شده و آوار برداری شود.

رزم حسینی افزود: در شهرستان های زرند و راور مستحکم سازی خوبی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی اظهار کرد: باید ابلاغی با امضای دادستانی ها به ساکنان واحدهای غیر مقاوم انجام شود تا آگاهی لازم را داشته باشند.

استاندار کرمان افزود: نمی توانیم دستگاه هایی را که در استان کرمان به دلیل نداشتن امکانات و پول کم کاری می کنند، را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با سماجت، حریت و آزادگی می توانیم در راستای جذب اعتبارات بیشتر و ارائه خدمات بهتر به مردم اقدام کنیم.

رزم حسینی تاکید کرد: استان کرمان استانی حادثه خیز است و همه زمین لرزه های بزرگی چون گلباف، بم و .... را تجربه کرده اند و نمی توانیم بنشینیم تا در زمان بروز حوادث شاهد مشکلات بیشتری باشیم و بر این اساس پیشگیری و پیش بینی را اصل کار می دانیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم بی تفاوت باشیم چون زمین لرزه خسارتی نداشته است، گفت: بنیاد مسکن ساختمان های خوبی را ساخته اند و در زمین لرزه اخیر ندیده ام که مشکلی برای این ساختمان ها ایجاد شده باشد.

اخراج دو مدیر ارشد استان کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران

در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان امشب دو مدیر ارشد استان درحوزه مخابرات و ارتباطات از جلسه اخراج شدند.

درپی ارائه گزارش های مربوط به اختلال شدید در ارتباط های تلفنی امروز، استاندار کرمان دو نفر از مدیران ارشد استان در حوزه مخابرات و ارتباطات را از جلسه ستاد مدیریت بحران استان اخراج کرد.

این تصمیم در جلسه زمانی اتخاذ شد که مدیرکل ارتباطات و مدیر عامل همراه اول در کرمان از عملکرد خود در هنگام بحران دفاع و اعلام کردند امروز قطعی در کرمان نبوده و قطعی ۲۰ دقیقه ای هنگام بحران طبیعی است.

استاندار کرمان همچنین با انتقاد از تعطیلی دانشگاه ها بدون هماهنگی با ستاد مدیریت بحران استان کرمان در تماس تلفنی به وزیر علوم گفت: روسای دانشگاه ها خودسرانه دانشگاه ها را تعطیل می کنند این در حالیست که برای این اقدام هماهنگی با ستاد مدیریت بحران استان کرمان الزامیست زیرا آرامش روانی مردم خدشه دار می شود.


 اعزام ۸ تیم امدادی و دو اکیپ هوایی هلال احمر به مناطق زلزله زده کرمان

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان گفت: ۸ تیم امدادی هلال احمر و  دو اکیپ هوایی به منطقه اعزام شده اند.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: جلسه اول ستاد مدیریت بحران استان کرمان بلافاصله پس از حادثه انجام شد و جلسه دوم با تاکید استاندار کرمان در استانداری تشکیل گردید.

وی با بیان اینکه زمین لرزه امروز در ۳۴ کیلومتری هجدک رخ داده است، عنوان کرد: این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه تعدادی از دیوارها و خانه های خشتی قدیمی تخریب شده است، گفت: مجموعه بیمارستان ها در حالت آماده باش هستند و ۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس اورژانس نیز در استان آماده است.

آیت الهی موسوی با تاکید بر اینکه این زمین لرزه تاکنون ۵۹ پس لرزه داشته است، ادامه داد: در تامین آب و برق قطعی نداشته ایم و مشکل حوزه ارتباطات نیز برطرف شده است.

وی گفت: ۲۹ مصدوم غیر مستقیم از این حادثه به بیمارستان های استان کرمان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۳ نفر به بیمارستان باهنر مراجعه کرده اند و ۱۱ نفر آن ها ترخیص شده و ۱۲ نفر در بیمارستان هستند.

آیت اللهی موسوی اظهار کرد: سه نفر به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان مراجعه کرده اند که تمامی این افراد در حال حاضر مرخص شده اند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: در شهرستان راور نیز سه نفر به بیمارستان مراجعه کرده اند که  یک نفر سرپایی ترخیص شده است و یک نفر نیز در چترود و یک نفر نیز در کرمان به بیمارستان حضرت فاطمه (س) مراجعه کرده اند.
 
وقوع ۲۷ مورد تصادف پس از وقوع زمین لرزه در کرمان

فرماندار کرمان گفت: پس از وقوع زمین لرزه در کرمان و به دلیل ترافیک بالای افراد برای بردن دانش آموزان به منازل، ۲۷ مورد تصادف رخ داده است.

علی بابایی افزود: در اولین ساعات وقوع زمین لرزه امروز هجوم برای تامین سوخت را شاهد بوده ایم.

وی اظهار کرد: در چترود تعداد زیادی از خانه ها دچار خسارت شده است که در مقابل بخشداری تجمع و درخواست چادر کرده اند.

بابایی با بیان اینکه سقف دو مدرسه در چترود ریزش داشته اما مشکلی برای دانش آموزان ایجاد نشده است، گفت: ۱۲ نفر در شهرستان کرمان دچار مصدومیت شده اند که مشکل اساسی نداشته اند.

وی تصریح کرد: به دلیل فرسودگی برخی تیرهای برق، تیرهای خیابان مطهری غربی و تعداد زیادی از معابر کرمان کج شده بود.

فرماندار کرمان تاکید کرد: ریزش کوه در منطقه مزار شاه کوهپایه را داشته ایم که اقدامات لازم در دست انجام است.

وی گفت: ۸۶ هزار واحد مسکونی قدیمی در استان کرمان وجود دارد که به دلیل نداشتن شناژ با مشکل مواجه هستند.

بابایی با اشاره به وارد شدن خسارت به ساختمان خوابگاه دانشجویی دانشگاه شهید چمران، عنوان کرد: دو جایگاه نیز برای خودروهای امدادی در نظر گرفته شده است.
 
برخی از مردم راور تقاضای کانکس دارند

فرماندار شهرستان راور با اشاره به نگرانی مردم از وقوع زمین لرزه ها، گفت: تعدادی از مردم درخواست مستقر شدن در کانکس را دارند.

سید حسن میرصادقی افزود: نگرانی در بین مردم وجود دارد و چادرها به دلیل سرد بودن هوا نمی تواند مشکل مردم را برطرف کند.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به قنوات و آثار تاریخی این شهرستان، اظهار کرد: در شهر راور نیز ساکنان خانه های قدیمی و خشت و گلی درخواست چادر داشته اند و فرمانداری این شهرستان با هجوم مردم روبرو است.
 
حضور ۱۰ تیم امدادی در مناطق زلزله زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت:  در زمان بروز حادثه ۱۰ تیم امدادی در منطقه حضور داشته اند.

رضا فلاح افزود: زمین لرزه ظهر امروز کرمان تاکنون ۶۱ پس لرزه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تیم های امدادی استان کرمان در حال آماده باش هستند، عنوان کرد: ۳۰۰ پتو، ۳۰۰ والور، ۴۰۰ موکت و انواع کنسروجات در بین مردم زلزله زده توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان در آماده باش کامل قرار دارند و برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی لازم وجود دارد.
 
آمادگی نیروهای امنیتی و انتظامی برای تامین امنیت در حوادث

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی استان برای تامین امنیت در حوادث آمادگی لازم دارند.

خلیل همایی راد افزود: یک ساعت و ۲۹ دقیقه پس از بروز این زمین لرزه اولین پیام را از ستاد بحران دریافت کرده ایم و این در حال است که تلفن مدیران بحران در هیچ شرایطی نباید قطع شود.

وی به آمادگی نیروهای امنیتی اشاره و تصریح کرد: مراقبت از مکان های حساس مانند زندان ها نیز انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: پلیس بر مبنای وظیفه ذاتی خود در مشارکت با نیروهای امدادی، آماده خدمات رسانی بوده و هست.

سردار رضا بنی اسدی فر با بیان اینکه احضار پرسنل ستاد انتظامی و پلیس راه بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه انجام شد، گفت: موارد مربوطه به استان های معین اعلام شده که آمادگی لازم را داشته باشند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.