بجنورد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ٢ هزار و ۵۰۰ تن نمک برای به کارگیری در طرح زمستانه این استان در انبارها دپو شده است.

دپوی ٢۵۰۰ تن نمک برای آب کردن برف جاده‌های خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: اکنون ١۴ هزار و ۵۶۰ مترمکعب شن و ماسه نیز برای به کارگیری در طرح زمستانه خریداری و تأمین شده است.

وی افزود: ٢٢ اکیپ راهداری در طرح زمستانه در ١٩ راهدارخانه استان مستقر می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: راهداران در طرح زمستانه امسال در سه راهدارخانه سیار و ١۶ راهدارخانه ثابت به رانندگان و مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ٢١ گردنه در محورهای خراسان شمالی وجود دارد که طول این گردنه‌ها ۶٨١ کیلومتر است خاطرنشان کرد: گردنه اسدلی در مسیر بجنورد - اسفراین و گردنه امین الله در مسیر بجنورد - جنگل گلستان از گردنه‌های مهم و برف گیر این استان است که زیر پوشش خدمات راهداران است.

گفتنی است: طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، یکهزار و ٣۴٣ کیلومتر است که ١,۵۴ درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه ٢۵ کشور قرار دارد.

اکنون ١۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴٣٢ کیلومتر راه اصلی و ٧۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ٣,۶ درصد از راه‌های روستایی کشور را دارد و در رتبه ١٣ قرار دارد.

طول راه‌های شریانی استان ۶٣٧ کیلومتر است که ١,٨ از راه‌های شریانی کشور را دارد و در رتبه ٢٣ قرار دارد.

منبع: نسیم نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.