مشهد- بسیاری از شهروندان مشهدی به دلیل دریافت قبوض نجومی گاز نسبت به نحوه محاسبه آن انتقاد و اعتراض کردند.

گلایه خراسانی ها از ارقام  قبض گاز ادامه دارد

فاطمه معتمدی: یک شهروند در تماس با قدس  با انتقاد از ارقام بالای قبض گاز این دوره گفت: قبض گاز برای دوره مصرف اول مهر تا آخر آبان ۲۵ هزار ۵۰۰ تومان آمده است، در حالی که محاسبه بر مبنای آنچه در پشت قبض قید شده است،عدد کمتری می‌شود.
وی با اشاره به مصرف ۱۵۲ مترمکعب در دوره اول مهر تا آخر آبان، افزود: رقم این میزان مصرف بر مبنای آنچه در قبض قید شده است می‌شود ۶ هزار و ۵۰۰ و با احتساب مواردی مانند آبونمان و مالیات، رقم مصرفی حداکثر ۱۲ هزار تومان می‌شود، بنابراین این رقم با آنچه به عنوان صورت حساب این دوره تعیین شده است حدود ۱۳ هزار تومان اختلاف دارد.
این شهروند دلیل این گرانی را محاسبه مصرف گاز بر مبنای فصل سرد دانست و اضافه کرد:نرخ گاز در فصل سرد به صورت تصاعدی است، این در حالی است که فصل پاییز خارج از این شمولیت است و سرمای امسال در پاییز مردم را مجبور به استفاده از سیستم گرمایشی کرده است.
وی با بیان اینکه شرکت گاز باید فصل پاییز را به عنوان فصل سرد در محاسبه گاز بها در نظر نگیرد، گفت: واقعاً پرداخت قبوض مانند گاز،آب و برق آن هم در این شرایط که تورم در اقتصاد وجود دارد، برای خانواده‌ها بویژه اقشار کم درآمد و با بنیه مالی کم سخت است.
وی که ساکن یکی از مناطق کم برخوردار مشهد است،ادامه داد:با اینکه به دلیل فشار اقتصادی در مصرف گاز،برق و آب حداکثر صرفه جویی را داریم تا پول کمتری پرداخت کنیم و البته جزو مشترکان کم مصرف هستیم، ولی بازهم پول زیادی باید برای مصرف این خدمات پرداخت کنیم که با زندگی کارگری و خانواده چند نفری همخوانی ندارد.

فصل‌های پول ساز برای شرکت‌های خدماتی

شهروند دیگری نیز با اشاره به نرخ زیاد درج شده در قبض گاز در این دوره، خاطرنشان کرد: مردم در تابستان با قبوض شرکت آب و برق و در زمستان و فصل سرد با قبض‌های شرکت گاز مشکل دارند، در حالی که در این فصل‌ها به طور طبیعی میزان مصرف با توجه به شرایط آب و هوایی افزایش می‌یابد و مردم مقصر نیستند و از ترس اینکه پول قبض زیادی نپردازند، خود به خود بالاترین حد ممکن را درمصرف آب، برق و گاز صرفه جویی می‌کنند، بنابراین با توجه به این مسئله، جای سؤال است، چرا باید در پیک مصرف نرخ‌ها پلکانی محاسبه شود؟ بنابراین بی توجهی به این مسئله این شائبه را ایجاد می‌کند، شرکت‌های خدماتی یاد شده در فصل‌های پیک مصرف به دنبال کسب درآمد از مشترکان هستند.

۱۵آبان تا ۱۵فروردین فصل سرد

رئیس روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی در خصوص اینکه آیا فصل پاییز جزو فصل سرد سال و نرخ‌ها در مشهد بر مبنای اقلیم ۲ محاسبه می‌شود، اظهار داشت: از ۱۵ آبان ماه تا ۱۵ فروردین به عنوان فصل سرد تعیین شده است و نرخ‌ها در این بازه زمانی بر مبنای اقلیم دو و به صورت پلکانی خواهد بود.
سید احمد علوی در گفت گو با خبرنگار ما افزود:نرخ گاز بهای مصرفی بر مبنای اقلیم دو در پشت قبوض درج شده است و مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه این ارقام و اطلاعات درج شده است، گفت: نرخ‌ها در فرمول محاسباتی تعریف شده در سامانه به ارقام و عدد تبدیل و به عنوان نرخ گاز بها تعیین می‌شود.البته باید توجه داشت که مثلاً بخشی از مصرف مربوط به قبل از ۱۵ آبان ماه و فصل سرد باشد با فرمول دیگری محاسبه می‌شود، بنابراین همه این فاکتورها در محاسبه گاز بهای مصرفی مشترکان گاز مد نظر است.
وی با تأکید بر اینکه نرخ گاز هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است،گفت:اگر مشترکی مدعی است که محاسبه گاز مصرفی بیش از روش و ارقام مندرج در پشت قبض است، می‌تواند با مراجعه به امور مشترکین موضوع را پیگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.