زاهدان-نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: ماجرای تغییر پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی به قدس شریف و یاوه‌گویی‌های ترامپ موجب تقویت وحدت جهان اسلام شده است.

کشورهای مسلمان برای آزادی قدس‌شریف از چنگال اشغالگران یکصدا شدند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: اظهارات نابخردانه و یاوه‌گویی‌های ترامپ موجب شده وحدت میان کشورهای اسلامی تحکیم و تقویت شود و ما باید از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را داشته باشیم و در راستای گسترش وحدت برای اقدامات مشترک در جهان اسلام گام برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همانگونه که رهبر انقلاب به درستی اشاره داشتند، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایت رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی از روی ضعف بوده و هرگز راه به جایی نخواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ در کنار دیگر متحدان مستکبرش با طرح موضوع تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف تلاش کردند تا در منطقه تنش ایجاد کنند اما دیدند اقدام آنها نتیجه عکس داد و موجب همبستگی بیش از پیش کشورهای مسلمان شد.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر اینکه امروز کشورهای مسلمان برای آزادی قدس از چنگال اشغالگران یک صدا شده، ادامه داد: ما کمک به برادر مسلمان در هر جای دنیا را وظیفه دینی  و انسانی خود می‌دانیم و اگر آوای مظلومی در هر جای دنیا بلند شد به امر رهبر انقلاب به یاری او خواهیم شتافت حالا این ظالم از جانب آمریکا باشد یا رژیم صهیونیستی و یا انگلیس حیله‌گر برای ما فرقی نمی‌کند.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: نقض قرارداد بین‌المللی برجام مصداقی از مکر انگلیس حیله‌گر بود که در روند آن انگلیس به آمریکا خط داد و در نهایت همه تعهدات خود را زیر پا گذاشتند. امیدواریم هر چه زودتر به لطف خداوند متعال و با بیداری جدید دنیای اسلام و وحدت زیبای مسلمانان که با حماقت ترامپ به وجود آمد شکست استکبار و در رأس آن رژیم صهیونیستی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح، بیان کرد: این دانشمند بزرگ زمانی که در دانشگاه تحصیل می‌کرد سبب ارتباط بین حوزه و دانشگاه شد و بر همین اساس روز شهادت وی را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کرده‌اند و البته امروز ضرورت وحدت میان حوزه و دانشگاه بیش از پیش احساس می‌شود.

آیت‌الله سلیمانی تصریح کرد: دانشجویان باید در عرصه آموزش در دانشگاه و طلبه‌ها در عرصه حوزه حرکت علمی پویا داشته باشند و باید در مسیر علم اسلامی حرکت کنند؛ این دانشجویان و طلبه‌ها هستند که باید راه امام(ره) و خط رهبر معظم انقلاب را ادامه دهند.

دانشگاه‌ها باید ظرفیت‌ها را مهندسی کنند و سطح علمی کشور را بالا ببرند و حوزه‌های ما باید طلابی تربیت کنند که از ظرفیت‌های بالایی در علوم اسلامی برخوردار باشند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: این زمین و مملکت از آنِ شما دانشجویان است و باید آبادش کرد چرا که زمانی که یک استان ویران است دانشگاه آنجا هم ویران است و اگر استانی آباد است دانشگاه آنجا هم آباد است. وحدت بین دانشگاه و حوزه باید تقویت شود چرا که اگر دانشگاه برای خود فعالیت کند و حوزه برای خود، نه حوزه موفق خواهد بود و نه دانشگاه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.