تربت جام ـ بی تردید خدمت رسانی شهرداری تربت جام در زمینه فرهنگی و اجتماعی باید با برنامه ای مدون صورت بگیرد و جای هیچ شکی نیست که تربت جام مهد علم و عرفان در زمینه های فرهنگی پیشتاز باشد بر همین اساس لازم است در این دوره مدیریت شهری به اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز توجه زیادی شود.

ضرورت توجه به امور فرهنگی و اجتماعی از سوی مدیریت شهری تربت جام

چهار عضو شورای اسلامی تربت جام در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه شهرداری تربت جام باید براساس اولویت های اصلی شهرستان سعی کند تا مشکلات رابرطرف کند، اقدامات فرهنگی رایکی از نیازهای اصلی تربت جام بیان کردند.

با گذشت یک ماه از انتخاب شهردارتربت جام تلاش «علی حسینی» برای برطرف کردن مشکلات این شهرستان آغاز شده است و تعیین معاونت های مختلف برای حل مشکلات با رویکردی جدید همراه باشد تا در ارتقای شهر و بر طرف کردن مشکلات کمک شایانی انجام دهد. در همین ارتباط چهار عضو شورای شهر تربت جام اولویت های شهر تربت جام را بیان کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام در گفت وگو با قدس آنلاین می گوید: رسالت شوراها حل مشکلات اجتماعی مردم است و باید این مشکلات شناسایی شود تا خدمت رسانی به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

جعفر دلشاد عظیمی می افزاید: اقدامات فرهنگی در شهر نیز تا حدودی مغفول مانده و نیاز است تا با جدیتی بیشتر از گذشته به آن پرداخته شود توجه به ایجاد سینما و راه اندازی آن می تواند بخشی از دغدغه های جوانان را برطرف کند و بزودی این مکان فرهنگی فعالیت آزمایشی خود را انجام خواهد داد.

وی گفت: از آغاز به کار شروع دوره پنجم شوراها ۲۲ جلسه برگزار شده و اولویت ها مشخص شده است و شهردای تربت جام بادقت و سرعت بیشتری برای آنها وقت خواهد گذاشت وتوسعه فضای پارکی، فرهنگی و خدماتی بخشی از این اولویت ها خواهد بود.

نگاه فرهنگی، نیاز ضروری برای شهر تربت جام است   

عضو دیگر شورای اسلامی شهر تربت جام می گوید: مسایل و مشکلات تربت جام زیاد است و باید به پروژه های شهری نگاه انسان محور داشت.

مریم سراج احمدی اظهار می کند: در مسائل فرهنگی شهرداری باید توجه جدی داشته که متاسفانه در حال حاضر این خلا در منطقه احساس می شود و نگاه فرهنگی به شهر بی شک نیاز ضروری برای شهر تربت جام است.

وی گفت: تربت جام با بیش از ۱۲۴ مفاخر علمی همواره از هزارسال پیش در توسعه فرهنگی اسلامی ـ ایرانی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و لازم است این شهرستان همچنان به عنوان یک شهر فرهنگی به دنیا شناسانده شود.

وی در ادامه گفت: ایجاد بوم گردی با استفاده از ظرفیت انسانی بانوان می تواند در توسعه فرهنگ منطقه کمک کند و تربت جام با مفاخربزرگ عرفانی و دینی می تواند در زمینه گردشگری با ایجاد برنامه های مدون از سوی شورای شهر برجاذبه های فرهنگی کمک کند.

تربت جام می توانند در زمینه های فرهنگی و اجتماعی پیشتاز باشد

یک عضو دیگر شورای شهر تربت جام در ارتباط به دیگر اولویت های شهر تربت جام می گوید: بی تردید خدمت راسانی در زمینه فرهنگی و اجتماعی باید با برنامه ای مدون صورت بگیرد و تربت جام به عنوان مهد علم و عرفان  می توانند در زمینه های فرهنگی و اجتماعی پیشتاز باشد.

عبدالقادر سرافرازی می گوید: هرچند در دوره چهارم به اقدامات فرهنگی همچون بزرگداشت از مفاخر اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت لازم است با تعامل شورای شهر و شهرداری برای تحقق اهداف و اولویت های شهرداری  بسیار ضروری است و امیدواریم این مسئله در این دوره از فعالیت شورا بیش از گذشته دیده شود تا ازاین طریق مردم بتوانند در رفاه بهتری در شهر زندگی کنند.

دید شهرداری به فرهنگ، درآمد زایی نیست

سخنگوی شورای شهر تربت جام با اشاره به اینکه علاوه برتوسعه عمرانی باید در زمینه های فرهنگی و اجتماعی تربت جام پیشرفت خوبی داشته باشد گفت: کار فرهنگی و اجتماعی بی شک عامل جدایی ناپذیر عملکرد شهرداری است.

هاشم بهرامی نیا می افزاید: مدیریت شهری با فرهنگ یک شهر به صورت مستقیم  در ارتباط بوده به همین دلیل کار فرهنگی در اولویت مدیرت شهری باشد.

وی خاطر نشان کرد: دید شهرداری به فرهنگ درآمد زایی نیست وهمواره تدوام کار فرهنگی و اجتماعی مناسب در تربت جام با برنامه ریزی شهردارجدید شهرستان دور از انتظار نخواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: برگزاری همایش ها و نشست های وحدت آفرین برای تکریم اسوه های وحدت، مرحوم حاج آقای توسلی، مرحوم حاجی قاضی محمد نعیم، مرحوم حاج آقای پیش نماز، مرحوم حاج آقای فقهی و یا بزرگداشت شهدای مدافع حرم و یا شهدای عزیزمان به ویژه نماینده شهیدمان شهید دهقان و یا بزرگداشت سرداران شهید شهرستان یا تکریم افراد خدوم در گذشته همچون مرحوم دکتر کوثری و... و خدمتگزاران امروز شهرمان در بین اقشار مختلف لازم است.

این عضور شورای اسلامی شهر تربت جام اظهار داشت: البته دوری از اسراف  بیت المال در این همایش ها و تمام برنامه های مدیریت شهری ضروری است و در حالی که مشکلات عمرانی، فضای سبز، آسفالت، خدمات شهر، آتش نشانی  و...تربت جام فراوان است بریز بپاش بیت المال ناپسند و مذموم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.