اراک- غلظت ذرات معلق هوای اراک در روز ۲۵ آذرماه، فراتر از حد مجاز است و هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

 به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوای اراک میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای این شهرستان، صبح روز شنبه ۲۵ آذرماه، ۳۶ میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شد که این میزان فراتر از حد مجاز است.

شاخص کیفیت هوای شهر اراک در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ میکروگرم و بیانگر وضعیت هوای سالم بوده است.

حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا، ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است.

شهر اراک از ابتدای امسال تا به امروز ۴۶ روز ناسالم را سپری کرده است.

کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز در موارد ضروری، باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

غلامرضا داودآبادی کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی از پایداری هوا با افزایش تدریجی دمای هوا تا روز سه‌شنبه حکایت دارد.

داودآبادی اظهار کرد: بر این اساس در روزهای آتی هوای استان صاف تا کمی ابری، و به دلیل پایداری جو و سکون نسبی هوا پتانسیل انباشت آلاینده های جوی در اراک و سایر شهرهای پُرجمعیت و مناطق صنعتی استان زیاد خواهد بود.

وی ادامه داد: الگوی فعلی نقشه های هواشناسی حاکی از ورود یک سامانه بارشی در اواخر هفته از نواحی غربی به کشور بوده و این سامانه بارشی هوای نواحی غرب، شمال و همچنین استان مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.