قزوین_ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به محدودیت برنامه و بودجه، اولویت بندی در صدر مسائل قرار بگیرد و در بسیاری از نقاط استان نیازهایی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم تا شاهد هدر رفت منابع نباشیم.

اولویت بندی در استفاده از منابع موجود مدنظر قرار گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داوود محمدی در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که ظهر روز شنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مردم و مسؤولان در قبال یکدیگر حقوق و تکالیفی بر عهده دارند که بخشی از آن در حوزه مدیریت شهری تعریف می شود.

وی با بیان اینکه در قبال اجرای پروژه های عمرانی باید به مسائل فرهنگی، رشد و ارتقای جامعه و حقوق شهروندی توجه کنیم و به معنای واقعی کلمه در نظر بگیریم و رشد متوازن را در هر دو بعد داشته باشیم، افزود: شهرداری و شوراها در تمام شهرهای جهان و کشور تکالیف بسیار سنگینی را در این زمینه به عهده دارند و مسؤولیت برنامه ریزی و سیاست کلان را عهده دار هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمترین وظیفه شهرداران و شوراهای شهر، تولید فکر و اندیشه برای تعیین راهبرد صحیح در حرکت ها و مسیرهای شهری است؛ تولید فکر صحیح بر مبنای دانش اسلامی می تواند انسان را حرکت دهد و چرخ اقتصاد جامعه را تسریع بخشد و تحول آفرین باشد و فضاهای مثبتی را در جامعه ایجاد کند.

محمدی عنوان کرد: آینده پژوهی و آینده نگری در تدوین برنامه ها مهم است و در برنامه ریزی ها، آینده نگری به عنوان یک شرط مسلم است که باید مدنظر مسؤولان برنامه ریز قرار بگیرد؛ روز آمدی و تسلط به علم و دانش روز از سایر ویژگی هایی است که باید به آن توجه شود و تمام مدیران باید دارای این ویژگی باشند.

وی یادآور شد: بودجه و اعتبارات به عنوان یکی از ابزارهای مسؤولان محسوب می شود و شهرداری ها خودکفا بوده و متکی به بودجه های دولتی نیستند و وظیفه شوراها و شهرداری ها امروز به معنای واقعی، تولید و خلق منابع پایدار و جدید برای شهر است و براساس آن فعالیت ها پیش رود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه به محدودیت برنامه و بودجه، اولویت بندی در صدر مسائل قرار بگیرد و در بسیاری از نقاط استان نیازهایی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم تا شاهد هدر رفت منابع نباشیم.

محمدی با بیان اینکه نظارت بر پروژه های اجرایی باید بسیار دقیق باشد، گفت: ۷هزار و صد پروژه نیمه تمام در استان قزوین وجود دارد که برخی از آنها تنها ۳ درصد و برخی دیگر ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: باید منابع انسانی و تجهیزات به بهترین شکل ممکن استفاده شود، با شرایطی که در اقتصاد کشور حاکم است باید استفاده بهینه مورد توجه قرار گیرد تا اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی آن پیاده شود و اقتصاد مقاومتی باید به معنای واقعی آن در استان قزوین اجرا شود و شهرداری ها در این مسیر می توانند نقش مهمی بر عهده بگیرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان قزوین باید وضعیت ترافیک شهر مشخص شود و توجه به قطار درون شهری در اولویت قرار گیرد و جایگاه پیاده روی تقویت و ترافیک شهری ساماندهی شود.

محمدی بیان کرد: باید به بافت فرسوده شهری توجه شود تا در وقوع زلزله با کمترین آسیب مواجه شویم، بافت های فرسوده شهری در برابر زلزله آسیب پذیر بوده که نیازمند توجه است.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه خدمات و امکانات در تمام نقاط استان میسر شود، گفت: شهردار سابق چهره شهر را عوض کرد و قزوین را با اجلاس جهانی جاده ابریشم در سطح ببن الملل مطرح کرد،   بوستان فدک، پیوست فرهنگی در پروژه ها، اجرای طرح های بسیار مهم و مبلمان شهری از جمله فعالیت های مناسب و خوب انجام شده در دوره آقای نصرتی در قزوین بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای اجرای مترو بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده و باید پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.