قزوین- شهردار قزوین گفت:  برنامه پنج ساله دوم شهرقزوین با تکیه بر محله محوری تنظیم شده است و محله محوری می تواند به کاهش ترافیک در هسته های محلی تأثیرگذار باشد.

برنامه ۵ ساله دوم شهرقزوین با تکیه بر محله محوری تنظیم شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی صفری ظهر روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهرهای ما امروز با مشکلات جدی روبه رو بوده و مدیریت شهری از اهمیت اساسی و حیاتی برخوردار است.

وی افزود: ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکنند و با همه مشکلاتی که داریم اما شهرها همچنان محل تولید ثروت و شکوفایی اقتصادی هم است و شهر قزوین با سابقه بیش از هزار و ۷۰۰ سال، قدمت بسیار دارد.

شهردار قزوین بیان کرد:  قزوین با ۱۷۰۰ سال سابقه یک جانشینی و ۵۰ سال پایتختی یک الگوی شهری انسان محور بوده و شهری با تنوع قومیتی است که به عنوان فرصتی بی نظیر برای مدیریت شهری محسوب می شود؛ مشارکت مردم به عنوان منبع کارآمد، قدرت مدیریت شهری است و محله های شهری به مانند کوچکترین فضا نقش اساسی دارد.

صفری عنوان کرد: برنامه پنج ساله دوم شهرقزوین با تکیه بر محله محوری تنظیم شده است و محله محوری می تواند به کاهش ترافیک در هسته های محلی تأثیرگذار باشد؛ قزوین با ۷۶۰  هزار سفر شهری حدود ۱۹ درصد یعنی ۱۵۰هزار سفر با ۲۵۰  اتوبوس صورت می گیرد و ۳۸  درصد سفرها با ۱۵۹ هزار خودروی شخصی صورت می گیرد لذا هر کاری کنیم در کوتاه مدت مشکل ترافیک حل نمی شود.

وی با بیان اینکه با هر سرعتی به احداث زیرساخت های شهری بپردازیم نمی توانیم معضل ترافیک شهری را حل کنیم، مطرح کرد: محله محوری به کاهش ترافیک در هسته‌های مرکزی شهر کمک می‌کند؛ زیرا ترافیک عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

شهردار قزوین یادآور شد: شهر قزوین حدود ۴۳۰ هزارنفر جمعیت دارد و ۷۳۰هزار سفر درون شهری در آن صورت می‌گیرد و ۱۹ درصد این سفرها با ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و ۳۲درصد با ۴۸۰۰ تاکسی درون شهری و ۳۸ درصد یعنی ۲۹ هزار سفر با خودروهای شخصی انجام می شود.

صفری خاطرنشان کرد: شهرداری متعلق به مردم بوده و شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی است و صرفا یک دستگاه خدماتی و عمرانی نیست بلکه ویترین خدمات نظام است و تنها با اتحاد و همدلی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مسیر توسعه شهر قزوین را می‌توان طی کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.