تبریز- شاخص آلودگی هوای تبریز، امروز به ۱۷۴ رسید و برای همه افراد ناسالم است.

نفس تبریز گرفت/ تبریز آلوده‌ترین کلان‌شهر کشور

به گزارش قدس آنلاین، میانگین شاخص کیفی هوای تبریز دیروز ۱۷۰ بود و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان اداره‌کل محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی مبنی بر افزایش شاخص آلودگی هوای این کلان‌شهر، مسئولان استان، امروز مدارس تبریز را در همه مقاطع تحصیلی تعطیل کردند.

کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان می‌گویند: تردد زیاد خودروها، گرد و غبار محلی، افزایش استفاده از سیستم‌های گرمایشی، آتش زدن پسماندها در حاشیه‌های غربی و جنوبی شهر و همچنین سکون جریان هوا در افزایش میزان آلودگی کلان‌شهر تبریز بسیار مؤثر است.

شاخص آلودگی هوا بین صفر تا ۵۰ پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همگان محسوب می‌شود.

سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای خواستار همکاری مردم برای کاهش آلودگی هوای تبریز شد و از شهروندان خواست تا برای کاهش آلودگی هوای تبریز تا حد امکان از تردد با خودرو شخصی در داخل شهر پرهیز کنند.

در ادامه این بیانیه از مردم درخواست شده است از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مسافرت‌های درون‌شهری استفاده و از سوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریز و آتش زدن ضایعاتی مانند لاستیک، سیم و زباله خودداری کنند.

در این بیانیه ضمن تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی و مدیریت مصرف انرژی، از شهروندان خواسته شده معاینه فنی خودروی شخصی و تنظیم منابع احتراق خانگی را به‌عنوان یک اولویت و در راستای مسئولیت شهروندی انجام دهند.

در این بیانیه همچنین آمده است استفاده از گلدان‌های متعدد در خانه برای ایجاد یک سیستم تهویه طبیعی و حفظ اکسیژن مورد نیاز راهکار خوبی برای پالایش آلودگی هوا در فضای بسته منازل است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.