شیراز- سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در صورت تأمین اعتبار پنجاه وپنج میلیون دلاری برای احداث کامل ۶ خط مترو در شیراز پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۴۰ جوابگوی نیازهای حمل‌ونقل شهروندان باشد.

راه‌اندازی ۶ خط مترو جوابگوی نیازهای حمل‌ونقل شهروندان تا پایان ۱۴۴۰

به‌ گزاش قدس آنلاین، علی ناصری ظهرامروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: مترو شیراز با درآمد ماهیانه ۳۰۰ میلیون تومان و هزینه  ۳ میلیارد تومانی یک دهم هزینه سازمان قطارشهری را تأمین می‌کند، پیش‌بینی می‌شود که با ۵۰۰ پرسنل و تأمین هزینه صفر تا ۱۰۰ تمامی خطوط قطار شهری شیراز به بهره‌برداری کامل برسد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون خط یک مترو به‌طول ۲۴.۵ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه از میدان‌الله تا احسان به‌بهره برداری رسیده است و نیز ایستگاه ستاد، تا پایان سال جاری و ایستگاه بازار وکیل تا بهار سال آینده مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: درصدد تسریع در روند اجرایی خط ۲ قطارشهری به‌طول ۱۵ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه از میانرود تا میدان کلبه سعدی و نیز خط ۳ به طول ۱۲ کیلومتر با ۸ ایستگاه از معالی آباد تا ایستگاه راه‌آهن از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

ناصری بیان داشت: خط ۴ قطارشهری به‌طول ‍۱۷ کیلومتر با ۱۷ ایستگاه از میدان احسان به‌طرف زرهی، دروازه کازرون و کوی زهرا و نیز خط ۵ با ۹.۵ کیلومتربا ۹ ایستگاه از شهرک سعدی، کلبه سعدی، میدان ولیعصر و کمربندی، خط ۶ به طول۵ کیلومتر با ۴ا ایستگاه از چهارراه زرگری به سمت باغ جنت، بلواررحمت، میدان کوزه‌گری و پل غدیر از دیگر طرح‌های در دست اجرا است.

وی اضافه کرد:  پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از ۶ خط مترو جمعاً ۹۳ ایستگاه که یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز است در کاهش ترافیک تاثیر بسزایی داشته باشد.

ناصری با اشاره به‌اینکه آرامستان بهشت احمدی شیراز دومین آرامستان کشور در زمینی به وسعت ۴۶۳.۵ هکتار پیش‌بینی می‌شود تا ۳۰۰ سا آینده جواب‌گوی متوفیان را بدهد، افزود: عملیات اجرایی فارنخست این مجموعه به مساحت۳۲ هکتار از سال ۱۳۸۲ آغاز و در سال گذشته به‌ بهره برداری رسید که تاکنون ۸۸۰  میت دفن شده‌اند و ۱۴ هزار قبر آماده دراین آرامستان وجود دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز درمورد روزجهانی معلولین اظهار ‌داشت: از ۵۰۰ میلیون معلول درجهان ۸۰ درصد در کشورهای درحال توسعه و یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر در ایران هستند که نیاز به پیشگیری ازسوی متولیان امنیتی و بهداشتی دارد.

ناصری خاطرنشان کرد: در۸ ماهه نخست سال جاری ۱۲۹ نفر براثر سوانح رانندگی درون شهری دچار حادثه شدند که  ۳۰۰ نفر معلول در شیراز برجای گذشته است، با احتساب تعداد کشته‌ها فارس رتبه نخست کشوری را به‌خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: برای مقابله با سوانح رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی، استفاده ازوسائل نقلیه حمل ونقل عمومی، و نیز بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و نصب دوربین‌های پیشرفته دارد که شورای شهر نیز در این مورد مصوباتی را ارائه کرده‌ است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان ‌داشت: احداث موزه دفاع مقدس در زمینی به ‌مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع  با هزینه‌ای افزون بر۱۳۰ میلیارد ریال و نیز بهره‌برداری از ۱۰ مرکز فرهنگی در شیراز و توجه به بافت‌های فرسوده از دیگر مصوبات شورا است.

ناصری با تاکید براینکه وظیفه  شورای اسلامی شهر شیراز نظارت و دخالت  نیست، افزود: بنابه ‌درخواست یکی از بزرگان شهر و مصوبه شورای چهارم و نیز تائید فرمانداری شیراز مبنی بر ساخت حوزه علمیه خواهران به‌ مساحت ۳ هزار مترمربع  در منطقه قدوسی به دلیل اینکه در حریم باغ‌ها قرار گرفته بود، توسط شورای پنجم ابطال گردید و مقررشد زمین دیگری دراختیار این طرح قرار گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.