۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
کد خبر: 579204

بعد از خطای راهبردی ترامپ در اعلام انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس که موجب اتحاد و همدلی جدی جهان اسلام علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراهم آورد، عملاً بعد از چندین سال به حاشیه راندن مسئله فلسطین، دوباره این موضوع را در صدر اولویت‌های جهان اسلام و جهان عرب قرار داد.

آمریکا در پی انحراف افکار عمومی از تحولات قدس

قدس آنلاین- بعد از خطای راهبردی ترامپ در اعلام انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس که موجب اتحاد و همدلی جدی جهان اسلام علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراهم آورد، عملاً بعد از چندین سال به حاشیه راندن مسئله فلسطین، دوباره این موضوع را در صدر اولویت‌های جهان اسلام و جهان عرب قرار داد. آن‌ها برای جبران این خطا به دنبال یک راه چاره بودند و بهترین گزینه را در این رویه دیدند که مثل چند سال گذشته اولویت دیگری را بر جهان عرب تحمیل کنند و توجه جهان عرب را از سوی رژیم صهیونیستی به سوی جمهوری اسلامی ایران معطوف کنند و ایران را به عنوان دشمن اصلی جهان عرب و جهان اسلام معرفی نمایند. از آنجا که این جابه جایی اولویت‌ها علاوه بر ایجاد رضایت برای آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی وسعودی‌ها را نیز خشنود می‌کند به سرعت زمینه چینی لازم را انجام دادند و با سخنان خانم هیلی نمایش رسانه‌ای خود را در این باره آغاز کردند و از این طریق تلاش کردند تا موجی را راه اندازی کنند که قادر به سایه افکندن بر تحولات قدس اشغالی و اقدام واشنگتن در شناسایی آن به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، باشد. زیرا پس از شناسایی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا موجی از اعتراضات گسترده در سراسر کشورهای اسلامی از عراق، سوریه، لبنان و ایران گرفته تا مالزی، اندونزی و ترکیه به راه افتاد؛ اعتراضاتی که شعارهای ضد آمریکایی ازجمله به جزئی جدایی ناپذیر از آن‌ها تبدیل شده بود و البته هم اکنون نیز تداوم دارند و متوقف نشده‌اند.
بنابراین آمریکایی‌ها با متهم کردن ایران و به صف کردن متحدانشان در منطقه، برای جانبداری از طرح ازپیش برنامه ریزی شده خود، تلاش کردند تا موجی را راه اندازی کنند که قادر به سایه افکندن بر تحولات قدس اشغالی و اقدام واشنگتن در شناسایی آن به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، باشد و آن را به طور کامل تحت الشعاع قرار دهد.
آمریکایی‌ها با ارائه یک شوی تبلیغاتی بی ارزش در شرایطی که به دلیل حمایت‌های تسلیحاتی از ریاض با انتقادات گسترده‌ای مواجه هستند، تلاش می‌کنند از طریق متهم ساختن ایران به افکار عمومی آدرس غلط دهند. پس از ماجرای شکست داعش، مسائل دیگری مانند استعفای سعد حریری و اتهام به ایران، انتقال سفارت آمریکا به قدس و اخیراً ادعا درباره موشک‌های ایران همگی حلقه‌های زنجیره تهدیدهای آمریکا هستند که نوک پیکان آن جمهوری اسلامی می‌باشد. اگرچه آمریکا توان اجماع سازی علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت را ندارد و با این نمایش رسانه‌ای علاوه بر خارج کردن مسئله فلسطین از اولویت جهان عرب و جهان اسلام و پاک کردن آن از اذهان، سعی دارد دشمن اصلی جهان عرب را از اولویت رژیم صهیونیستی به ایران تغییر دهند. از طرفی اگرچه افکار عمومی آگاه‌تر از قبل شده‌اند، اما اینکه آیا در این مسیر موفق خواهند بود و جهان عرب و جهان اسلام فریب خواهند خورد و طرح آمریکایی‌ها به نتیجه خواهد رسید یا نه، نیاز به زمان دارد و قضاوت در باره آن را باید به آینده موکول کرد و منتظر ماند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.