قزوین_ رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: حذف کامل مصرف مالاشیت گرین از مزارع آبزی پروری این استان در دستور کار دامپزشکی است.

حذف کامل مصرف مالاشیت گرین از مزارع آبزی پروری قزوین در دستور کار دامپزشکی است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: مالاشیت گرین یک ماده غیر مجاز در صنعت آبزی پروری است که در صورت مصرف ماهیهای آلوده به این ماده توسط انسان، موجب سرطانزایی و عوارض تنفسی می شود و در صورت آلوده بودن ماهی ها، حتی اجازه مصرف به عنوان خوراک دام را نیز ندارند.

 راول غلامپور اقدمی تصریح کرد: از سال ۹۳ تاکنون اقداماتی از سوی اداره کل دامپزشکی استان قزوین در راستای ممنوعیت مصرف این ماده تحت عنوان ضدعفونی کننده از جمله برگزاری کارگاههای آموزشی برای آبزی پروران، تحویل رایگان ماده ضدعفونی جایگزین، پایش و نمونه برداری از مزارع آبزی پروری انجام شده است.

وی افزود: از سال ۹۴ تا کنون، ۱۵۷ مورد بازدید و نمونه برداری از استخرهای پرورش ماهی استان قزوین انجام شده که ۵۰۹ نمونه از این استخرها به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال و ماهی های تمام مزارعی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بود، معدوم شده است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: تعداد مزارعی که در سال ۱۳۹۴ از ماده سرطانزای مالاشیت گرین استفاده کرده بود ۹ واحد و از سال ۹۵ تاکنون ۳ مورد شناسایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.