بجنورد-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی به تشریح فرصت ها و توانمندی های سرمایه گذاری استان در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، خدمات سرمایه گذاری و انرژی خورشیدی و بادی پرداخت.

فرصت های سرمایه گذاری خراسان شمالی تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در نشست مشترک کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و مرکز خدمات سرمایه گذاری با هیئت اقتصادی ترکیه اظهار داشت: این نشست با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری خراسان شمالی و ایجاد زمینه و بسترهای لازم جهت گسترش و ارتقاء روابط تجاری و بازرگانی با هیئت اقتصادی ترکیه است.

وی افزود: مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران اصل و سود سرمایه گذاران خارجی تضمین می شود که فرصتی خوب برای حضور این سرمایه گذاران است و همچنین خراسان شمالی به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و امکان ایجاد ارتباط آسان با آسیای میانه منطقه ای مناسب جهت سرمایه گذاری است.

دلپسند در ادامه به بیان مشوق های سرمایه گذاری در استان پرداخت و گفت: مناطق ویژه اقتصادی در دنیا دارای قوانین خاص هستند و از معافیت های سرمایه گذاری بسیاری در حوزه واردات و صادرات برخوردار هستند بنابراین منطقه ویژه اقتصادی بجنورد فرصت تشویقی مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در خراسان شمالی است و در ادامه آنان می توانند علاوه بر سرمایه گذاری،  محصولات خود را به آسیای میانه عرضه کنند.

وی اشاره داشت: خراسان شمالی می تواند زمین مورد نیاز جهت سرمایه گذاری را متناسب با طرح از محل اراضی دولتی به شکل اجاره های ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مطرح کرد: ایجاد زیرساخت ها را لازمه توسعه ارتباطات و سرمایه گذاری می دانیم بنابراین از حضور سرمایه گذاران ترکیه در پروژه های ریلی استان استقبال می کنیم.

دلپسند در ادامه به معرفی برخی از ظرفیت های استان پرداخت و افزود: پنبه، پشم و نوغانداری از دیگر توانمندی های خراسان شمالی است و بنابراین آمادگی و همکاری لازم در استان برای ایجاد کارخانه پوشاک با مواد اولیه مرغوب وجود دارد.

وی بیان داشت: خراسان شمالی در مسیر تردد مسافران و زائران بسیاری قرار دارد و این می تواند فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه هتل داری و ساخت اماکن تفریحی و گردشگری باشد.وی اذعان داشت: محصولات کشاورزی زراعی و باغی استان به دلیل استفاده اندک از سموم و کود، پاک و سالم هستند و امیدواریم با ارتقاء روابط تجاری با کشور ترکیه زمینه جذب بازارهای جهانی ایجاد شود و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی برای ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش مورد توجه استان است.

کشت گیاهان دارویی مختلف ، وجود بسترهای لازم جهت سرمایه گذاری در حوزه های انرژی خورشیدی و بادی، توجه به موضوعات جمع آوری، فرآوری و بازیافت ضایعات فولادی و آهنی صنایع بزرگ استان، صنایع دستی همچون فرش و گلیم ترکمن که برخی ثبت جهانی شده اند از دیگر موارد مورد طرح معاون اقتصادی استاندار در این نشست بود. دلپسند هم چنین گفت: از آمادگی لازم برای تامین خوراک گاز مورد نیاز برای هر صنعتی با ارائه نرخ های مناسب برخوردار هستیم.

دلپسند تصریح کرد:  شرایط لازم جهت واگذاری صنایع مجتمع فولاد اسفراین، لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم به بخش خصوصی وجود دارد و از حضور سرمایه گذاران خارجی در این صنایع بزرگ استقبال می کنیم.

در ادامه این نشست رئیس انجمن کارآفرینان مستقل ترکیه موسوم به موسیاد گفت: برای موسیاد ایران موضوع جدیدی نیست و فعالیت های زیادی در این کشور صورت گرفته است و امروز می تواینم این فعالیت ها را گسترش دهیم.

محمد زکی گورچین افزود: خراسان شمالی فرصت های سرمایه گذاری فراوانی وجود دارد که گسترش مراودات تجاری در این استان نیازمند تامین و تکمیل راه های ارتباطی هوایی و ریلی است. وی ادامه داد: ترکیه و ایران از لحاظ آداب، سنن و فرهنگ دوست و برادر یکدیگر هستند و با تاکید بر این موضوع باید تبادلات تجاری و بازرگانی خود را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.