بجنورد- گروه موسیقی سنتی طلوع سورنا از شیروان موفق به کسب مقام اول در بخش اجراهای گروهی چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرّم شد.

کسب مقام اول گروه موسیقی طلوع سورنا درجشنواره ملی نوای خرم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با اعلام این خبر گفت: گروه موسیقی سنتی طلوع سورنا از شیروان به مرحله نهایی جشنواره نوای خرم راه یافت و موفق به کسب مقام  اول در بخش اجراهای گروهی چهارمین جشنواره نوای خرم شد.

 احمد زیبایی  افزود: این گروه موسیقی سنتی متشکل از ٨ نفر با سرپرستی سعید فرامرزی، ابراهیم صداقت و فاطمه آرام بوده است که در بخش گروهی بالای ٤ نفر به همراه ٣٦ گروه دیگر به مرحله رقابت راه یافته بود و پس از دو مرحله رقابت به کسب مقام اول کشور نائل شد .

وی گفت: چهارمین جایزه و جشنواره همایون خرّم با هدف حفظ و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی، ارتقای نگرش هنری نسل جوان از طریق شناخت آثار اساتید گذشته و تاثیر گرفتن از نمونه‌ها و الگوهای موجود در موسیقی ایرانی به همت مؤسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش»، خانواده استاد همایون خرّم، حمایت موسسه بیمه «سرمد» و همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

زیبابی یادآور شد: در این دوره از جشنواه نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام استادان روح‌الله خالقی، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم، حبیب‌الله بدیعی و پرویزیاحقی که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) نیز روز جمعه ۲۴ آذر با معرفی برگزیدگان خود در تالار وحدت تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.