یزد - شهردار یزد با تأکید بر استفاده از حمل و نقل پاک و سبز، یزد را شایسته آن دانست که با داشتن شاخص های تاریخی و فیزیکی، به عنوان پایلوت توسعه دوچرخه سواری در کشور مطرح شود.

شهر یزد باید به سمت حمل و نقل پاک و سبز برود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد در کارگاه تخصصی مدیریتی توسعه دوچرخه سواری در شهر جهانی یزد که با حضور تیم کارشناسان هلندی، آلن پطروسیان مسئول کمیته دوچرخه سواری ورزش همگانی کشور، و مسئولان استانی برگزارشد،اظهارداشت: هلند و بسیاری از کشور های جهان اقدامات بسیار خوبی در حوزه دوچرخه سواری همگانی داشته اند و به سمت و سوی حمل و نقل پاک و سبز و استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری رفته اند

وی افزود: خوشبختانه در کشور ما شهر یزد را در زمره یکی از شهر هایی که مأمن و جایگاه دوچرخه بوده می شناسند، به طوریکه به عنوان پایتخت دوچرخه مطرح بوده و همیشه به نوعی در دوچرخه سواری چه از نظر حرفه ای و چه از لحاظ عمومی شاخص و مطرح بوده است.

شهردار یز با اظهار تأسف از اینکه نه تنها شهر یزد بلکه بیشتر شهرهای ایران کمتر از دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند، گفت: در اصفهان یک پویشی تحت عنوان سه شنبه های بدون خودرو راه اندازی کردیم که در خیلی از جاهای کشور موثر افتاد و تلاش بر این بود که خود من هم به عنوان مدیر شهر، در خیلی از کار ها و مأموریت ها از دوچرخه استفاده کنم.

وی تصریح کرد: در شهر یزد با توجه به وسعت کمتر شهر و معابر وسیع تر تلاش بر این است، مسیر دوچرخه ها را به صورت جدی و زیرساختی پیگیری کنیم تا دوچرخه سواری به صورت امن در این شهر انجام شود.

شهردار خاطرنشان ساخت: اگر زیرساخت های دوچرخه سواری را در شهر آماده کنیم، با توجه به وجود اقبال و اشتیاق زیاد مردمی، بتوانیم به عنوان موفق ترین شهر در کشور کار کنیم.

جمالی نژاد اظهار امیدواری کرد: تجارب بسیار ارزنده و تخصصی کارشناسان تیم هلندی، بتواند در ارتقاء فرهنگ و همچنین ایجاد توسعه زیرساخت های دوچرخه سواری یزد موثر باشد.

وی خطاب به معاونین و مدیران مناطق شهرداری سفارش نمود که در بحث دوچرخه سواری، اصلاً دنبال کارهای نمایشی و ظاهری نباشند، چونکه این شهر ظرفیت و قابلیت این را دارد که به عنوان شهر پایلوت در توسعه دوچرخه سواری معرفی شود.

شهردارافزود: اگر شما همت کنید، در یک بازه زمانی یک تا دوساله می توان شهر را به شرایطی رساند که تعداد دوچرخه سواران بیشتر از کسانی باشد که سوار خودرو هستند و من این اطمینان را دارم وقتی مردم یزد اعتقاد پیدا کنند کار منطقی و درست هست، فوق العاده جدیت دارند و انشاءا... بتوانیم این کار را در یزد نهادینه کنیم و بعد به کل کشور تسرّی دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.