اراک- نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اراک با تأکید به اینکه نبض بازار خودروهای خارجی در دست باندهای واردکننده خودرو است، گفت: تا زمانی که با این باندها برخورد نشود این بی‌سامانی‌ها در بازار وجود دارد.

رشد شدید قیمت در بازار خودرو خارجی

 به گزارش قدس آنلاین، سیداعلاء بزرگی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اراک در خصوص افزایش قیمت خودروهای خارجی در روزهای اخیرگفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت خودروهای خارجی در سطح کشور هستیم.

بزرگی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت باتوجه به مدل و نوع خودرو متفاوت است، اظهار کرد: بسته به نوع خودروهای خارجی قیمت هر خوردو در روزهای اخیر بین ۳۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مسدود شدن سامانه ثبت سفارش خودروهای خارجی و اعمال نفوذ باندهای بزرگ واردکننده خودرو بیشترین تأثیر را در افزایش قیمت خودروهای خارجی در روزهای اخیر را داشته‌اند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اراک با تاکید به اینکه نبض بازار خودروهای خارجی در دست باندهای واردکننده خودرو است، بیان کرد: تا زمانی که با این باندها برخورد نشود شاهد این بی‌سامانی‌ها در بازار خودروهای خارجی هستیم.

بزرگی با تاکید بر اینکه در واردات خودروهای خارجی دست‌هایی پشت پرده است، گفت: بازار خودرو خارجی در دست یک عده است که هزار دستگاه خودرو را به راحتی وارد می‌کنند و همین افراد هم در روزهای اخیر از مسدود شدن سامانه ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی نهایت بهره‌برداری را کرده‌اند، و امروز این غول‌های بزرگ واردکننده خودرو، قیمت فروش را تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان مرکزی قیمت بیشتر خودورهای خارجی بین ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است، افزود: سایر خودروهای گران قیمت به ندرت در استان مرکزی موجود است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اراک با اشاره به اینکه حال و روز این روزهای نمایشگاه‌داران استان خوب نیست، افزود: متاسفانه امروز در کسب و کار این صنف رونقی وجود ندارد چراکه ناچار به خرید خودرویی هستند که با قیمت کمتری آن را تا پیش از این به خریداران فروخته بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.