رشت_ هم‌زمان با هفته‌ پژوهش، کانون رضوانشهر میزبان نشست اعضای پژوهش‌گر مراکز فرهنگی هنری غرب‌ استان  گیلان شد.

میزبانی کانون رضوانشهر از پژوهشگران نوجوان 

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این ویژه‌برنامه نخستین نشست از نشست‌های سه‌گانه‌ای است که هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش و با همراهی مربیان و اعضای فعال کانون  در عرصه‌ی پژوهش کانون و در سه حوزه‌ی رضوانشهر، شفت و سیاهکل برگزارمی شود.
طی برگزاری این نشست‌ها که به منظور عمق‌بخشیدن به آگاهی‌ها و ایجاد بسترهای مناسب برای هم‌افزایی اعضای پژوهش‌گر و بهره‌گیری از فرصت حضور اساتید مطرح در این  حوزه صورت‌می گیرد، اعضا  با مباحث تازه‌ آشنا شده و با همراهی مربیان، در مسیر هدف‌مندسازی فعالیت‌های پژوهش خود حرکت می کنند.
بر همین اساس مرکز فرهنگی هنری با حضور مریم فخرایی، پژوهش‌گر و مدرس فعالیت‌های پژوهشی میزبان اعضای پژوهش‌گر این حوزه شد.
بنابراین گزارش میهمان این برنامه طی این نشست پژوهشی که با عنوان« ذهن آگاه» صورت‌گرفت، به نقش و اهمیت  فعالیت‌های تحقیقی پرداخت و با نگاه ویژه به فرهنگ بومی محلی مطالبی را به حاضران ارایه‌کرد.
فخرایی در همین زمینه پرسش‌گری و هدف‌گذاری در انجام فعالیت‌های تحقیقی را مهم‌توصیف‌کرد و  با یادآورشدن فرهنگ غنی‌کشور و استان، بر ضرورت نگاهی ژرف به این مقوله تاکیدکرد.
آشناسازی اعضا با مراحل انجام یک فعالیت تحقیقی از دیگر برنامه‌های این نشست بود و در این میان کودکان و نوجوانان با نمونه‌ی ‌فعالیت‌های تحقیقی با محوریت فرهنگ بومی و محلی آشناشدند.
 کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان گیلان نیز طی این نشست ضمن تبریک هفته پژوهش و قدردانی از همراهی حاضران، از تحقیق به عنوان یک ارزش‌مند یادکرد و انجام آن را نیازمند صبوری و مهربانی دانست. 
آمنه جاوید طبع‌پسند درادامه با بهره‌گیری از پاورپوینت، به آموزش اهداف، مراحل و هم‌چنین ترسیم  چشم‌انداز یک تحقیق هدف‌مند پرداخت و حاضران را به پیگیری در انجام این فعالیت‌ارزش‌مند تشویق‌کرد.
برپایه این گزارش، بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی اعضا و هم‌چنین تقدیر از پژوهش‌گر برتر کانون از دیگر برنامه‌های این روز بود که با همراهی حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداالهی امام جمعه، کوروش کاظمی و زهرا عسکرپور رئیس و عضو شورای شهر و هم‌چنین منصور هادی‌پور، رئیس میراث فرهنگی و گردش‌گری شهرستان رضوانشهر برگزارشد.
شایان ذکر است، فعالیت‌های هفته‌پژوهش کانون با هدف ارتقای جایگاه پژوهش در میان کودکان و نوجوانان از 25 تا 30 آذرماه جاری در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان  برگزارمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.