کرج- سی ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج در حالی برگزار شد که نمایندگان مردم در پارلمان شهری بر اجرای طرح های مختلف گردشگری با هدف تبدیل کرج به مقصد گردشگران عبوری از البرز تاکید کردند.

کرج مقصد گردشگری مسافران عبوری از البرز  می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که صبح امروز یکشنبه برگزار شد رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای شهر کرج گفت:درصدد هستیم کرج را به مقصد گردشگری یک الی سه روزه مسافران عبوری از محورهای مواصلاتی استان البرز تبدیل کنیم.

احد رسولی افزود:براین اساس رویکردهای مذکور در حوزه چشم انداز تعیین شده شهر باید بر مبنای مطالعات انجام شده باشد وبرای پیش بینی کابری های گردشگری به این بخش دقت بیشتری صورت گیرد.

 وی تصریح کرد: پروژه های گردشگری و تفرجگاهی متعددی در اطراف شهر کرج تعریف شده که پروژه گردشگری و تفریحی اراضی شمالی شهر کرج، اراضی چمن، طرح پیاده راه از دانشگاه خوارزمی تا استانداری و ساماندهی تپه مراد آب از جمله این موارد است.

رسولی همچنین با اشاره به اینکه این پهنه ها نیاز به ساماندهی دارد که باید طی سال آتی به مرحله مطالعات اقتصادی و جامع برسد، ادامه داد: بدون شک تنها با انجام امورات یاد شده می توان سرمایه گذاری در این بخش را ساماندهی کرد.

در این جلسه تغییر نام کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج و اضافه کردن کلمه گردشگری به این کمیسیون مطرح شد که به تصویب اعضای شورای شهر نرسید.

رئیس کمسیون عمران نیز  با اشاره به  ۲۶ آذر ماه روز حمل ونقل و ترافیک  گفت: توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در کلان‌شهر کرج الزامی است و احداث پیاده راه ها و مسیرهای تردد دوچرخه در راستای بهبود ترافیک‌شهری حائز اهمیت است.

مهدی حاجی قاسمی افزود: عارضه سنجی ترافیک در حوزه شهری باید در اولویت شهرداری قرار گیرد تا از افزایش مشکلات ترافیک شهری کاسته شود.

وی افزود: توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمندسازی و GPS را در کلانشهر کرج باید به استاندارد برسانیم.

حاجی قاسمی با اشاره به فعال شدن دوربین های کنترل سرعت و کنترل تقاطع ها در کرج اظهار کرد: شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج باید موضوعات مرتبط با حمل ونقل وترافیک اهتمام ویژه داشته باشد.

در ادامه جلسه طرح لایحه با قید دو فوریتی به شهردار کرج اجازه داد تا پایان امسال نسبت به ارائه خدمات مدیریت حمل و نقل شهری کرج به شهرهای اقماری اقدام کند.

فرج الله ایلیات در این زمینه با اشاره به اینکه  ساختار تشکیلاتی سازمانی در این زمینه عوض شده است افزود:شهردار کرج خدمات را به شهرهای اقماری برداشته و این خدمات برای سال آینده با همکاری دیگر شهرهای اقماری انجام می گیرد.

وی افزود: خدمات تا پایان سال را قطع نمی کنیم اما در مطالبات بودجه سال آینده در نظر بگیرند.

ایلیات در ادامه افرود: بخشی از خدمات را شهرداری از طریق  سوبسید پرداخت می کند و مبلغی را هم هزینه می کند اما در خصوص سوبسیدی که شهرداری کرج پرداخت می کند این مبلغ را سازمان های خدمات حمل و نقل شهرهای اقماری در نظر بگیرند و به شهرداری کرج پرداخت کنند در غیر این صورت خدمات قطع خواهد شد.این لایحه در نهایت با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.