کرج- استاندار البرز با بیان اینکه زیبنده نیست در استان البرز فرودگاهی به نام پیام مستقر باشد و سایت نمایشگاهی و پایانه صادراتی نداشته باشیم گفت: بخش خصوصی برای سهامداری و شکل گیری نمایشگاه ورود کند.

فقدان پایانه صادراتی و سایت نمایشگاهی زیبنده البرز نیست

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی صبح یکشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی این استان که با حضور سجاد نژاد رایزن تجاری ایران در کشور لبنان و جمعی از اعضای این کارگروه در محل استانداری  برگزار شد، گفت: تراز صادراتی استان

نجفی ادامه داد: البرز روی موج مثبت قرار دارد اما هنوز این استان سایت نمایشگاهی برای معرفی و فروش تولیدات داخلی ندارد.

وی با تاکید بر لزوم ورود بخش خصوصی برای سهامداری سایت نمایشگاهی استان تصریح کرد:شرکت های بزرگ تجاری که اخیرا در صادرات نیز رکورد دار بوده اند برای واگذاری سهام این سایت در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به فقدان پایانه صادراتی در استان نیز تصویب کرد تا سهام این پایانه نیز به بخش خصوصی واگذار شود و در جلسه ویژه ای نیز اولویت های این طرح با بررسی میزان اختصاص اعتبار سفر ریاست جمهوری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی البرز با کشورهای ارمنستان و لبنان بخش دیگری از نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص می داد که رایزن تجاری ایران در لبنان اولویت های اقتصادی این کشور را با شناسایی ظرفیت های تجاری در بازار لبنان تشریح کرد.

بررسی راهکارهای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی در بخش محصولات غذایی و دارویی، محور اصلی این بخش به شمار می رفت.

نجفی در رابطه با پیشنهاد اعزام هیات اقتصادی برای شناسایی ظرفیت های بازار هدف در تجارت نیز گفت: تجار به صورت مستقیم برای صادرات به کشور با سفرا ارتباط بگیرند و نیازهای بازار را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه تکیه بر کشورهای هدف در تجارت خارجی بعضا کشورهای همسایه نظیر عمان و قطر است، افزود: نگاه ما در تجارت به سمت اوراسیا است و تاکید رئیس جمهور نیز بر همین موضوع بوده، بنابراین باید از فرصت های موجود بهره مند شویم.

استاندار البرز در رابطه با تجارت البرز و ارمنستان نیز گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این استان، همکاری های البرز بیشتر با کشورهای اوراسیا، ایروان و ارمنستان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.