قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: زمانی که با فرهنگ نماز از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم، این فضا تبدیل به یک فرصت می شود.

ترویج نماز در فضای مجازی، تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در سومین اجلاس استانی نماز که پیش از ظهر روز یکشنبه اظهار داشت: خداوند تنها انبیاء و اولیاء را جزو ذریه حضرت ابراهیم (ع) معرفی نمی کند و در بخشی از آیات قرآن کریم بیان می کند که شما مسلمانان در دین پدرتان ابراهیم هستید.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَی‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» افزود: نماز به صورت ویژه در سراسر قرآن و کتاب‌های آسمانی دیگر مورد توجه قرار گرفته است و خداوند در قرآن تأکید می‌کند که نماز انسان را از فحشا و منکر حفظ می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) از خداوند می‌خواهد تا ایشان و نسل و ذریه‌اش را برپا کننده نماز قرار دهد که ذریه ایشان شامل تمام مسلمانان و مؤمنان می‌گردد چرا که خداوند در سوره حج فرموده شما در دین پدرتان ابراهیم هستید و او شما را مسلمان نامیده است.

عابدینی ادامه داد: اقامه نماز با نماز خواندن تفاوت جدی دارد و قرآن انسان را به اقامه نماز دعوت کرده و اینکه فرموده نماز انسان را از فحشا و منکر حفظ می‌کند، منظور اقامه نماز است.

وی اضافه کرد: کسی که صرفاً نماز می‌خواند می‌تواند اهل دروغ، غیبت، تهمت، بی‌صداقتی و هر منکر دیگری باشد اما اقامه نماز با این منکرها جمع نمی‌شود و کسی که نماز را اقامه می‌کند دارای فضایل اخلاقی والایی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: باتوجه به اینکه سومین اجلاس استانی نماز با فضای مجازی گره خورده است، فضای مجازی اهمیت ویژه ای را به خود اختصاص می دهد و اگر نتوانیم از این فضا استفاده کنیم، فرصتهای آن به خطر تبدیل می شود؛ زمانی که با فرهنگ نماز از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم، این فضا تبدیل به یک فرصت می شود.

عابدینی به آثار نماز اشاره کرد و گفت: یکی از آثار نماز، کرامت انسانی است و اهل نماز، به انحراف کشیده نمی شوند؛ به عبارت دیگر نماز به عنوان یکی از شعب کرامت پرور و به عنوان برجسته ترین عضو خانواده عبادت محسوب می شود.

وی یادآور شد: نماز برکات ارزشمند دیگری از جمله یقین را به همراه دارد و انسان را نسبت به خدا و قیامت به مرحله یقین می رساند و نسخه شفابخش تمام ناراحتی ها، ذکر و یاد خداست و تحقق این امر جز با اقامه نماز ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: کرامت، انسان را از انجام منکرها دور نگه می‌دارد و منکرهایی که در عالم مشاهده می‌کنیم بخاطر این است که انسان‌ها از نعمت کرامت بی‌بهره‌اند و نماز یکی از زمینه‌های ایجاد کرامت در انسان است؛ اگر با دل پاک و طاهر به سمت نماز حرکت کنیم، جذب آن خواهیم شد و در نهایت نماز انسان را نسبت به قیامت، وحی و نبوت به یقین و آرامش می‌رساند.

عابدینی با اشاره به حال و هوای مدیریتی استان قزوین خاطرنشان کرد: هر مسوول اداره کلی باید خود را موظف به اقامه نماز بداند؛ با حضور استاندار قزوین فضای مدیریتی استان متاسبتر از گذشته است و از مسوولان درخواست داریم تا یک اقدام جدی و همه جانبه در استان داشته باشیم چراکه چنین ظرفیتی در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: زمانی اقامه نماز را انجام داده ایم که بانگ توحید در جهان طنین انداز و جهان از شرک و کفر پاک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.