قزوین_ استاندار قزوین گفت: شبکه های اینترنت و فضای مجازی امروز بهترین فرصت برای تبلیغ دینی است و باید از این فضا بخوبی استفاده کنیم و مهارت استفاده از فضای مجازی را کسب کرده و از آن به خوبی استفاده کنیم.

فضای مجازی بهترین فرصت برای تبلیغ دین است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر روز یکشنبه در سومین اجلاس استانی نماز که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه به دنبال پرستیدن یک معبود هستند و تمام موجودات تسبیح خداوند را می گویند اما انسان تفاوت دارد زیرا رانده شده از بهشت است.

وی افزود: انسان در بهترین وضعیت آفریده شده و در اسفل السافلین است که باید با عقل و عبادت خود را بالا بکشد و به تعالی برسد.

استاندار قزوین با بیان اینکه انسان همچون یک مسافری است که باید نقطه وصل خود را پیدا کند و به یک شکلی به اصل خود بازگرددد و این روح پرستش که در انسان وجود دارد، عده ای را به خدا نزدیک می کند و عده ای نیز راه انحراف طی می کنند، افزود: نماز به عنوان یکی از ابزارهایی است که در تمام شبانه روز انسان  آفریدگار و اصل خویش را یادآوری می کند.

زاهدی ضمن بیان این نکته که  امروز یک شبکه مویرگی در جهان ایجاد شده که نه کارمند و تجهیزات خاص می خواهد و همه می توانند از آن استفاده کنند که فضای مجازی است، عنوان کرد: باید در فضای مجازی تولید محتوا برای مخاطب داشته باشیم و از سیستم استفاده کرده و صحنه را نباید خالی کنیم.

وی ادامه داد: شبکه های اینترنت و فضای مجازی امروز بهترین فرصت برای تبلیغ دینی است و باید از این فضا بخوبی استفاده کنیم و مهارت استفاده از فضای مجازی را کسب کرده و از آن به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گزارشی را از اقدامات این ستاد در حوزه نماز ارائه کرد و یادآور شد: باتوجه به اینکه فعالیت های فرهنگی و توسعه نماز صبح از سفارشات مقام معظم رهبری و حجت الاسلام قرائتی است، با برنامه ریزی های انجام شده فرهنگی در سطح استان تلاش شد تا آمار اقامه نماز صبح در مساجد از ۳۰ مورد نماز صبح به ۱۲۰ مورد مسجد افزایش یابد.

سیدقریش موسوی بیان کرد: حدود ۳هزار و ۷۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای اصناف برگزار شده است و تلاش شد تا احکام نماز و کسب و کار به این افراد ارائه شود و از سایر اقدامات حوزه نماز نیز می توان به برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی از جمله مسابقه کتابخوانی با حضور ۱۵هزار نفر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری به صورت تقریبی۱۷۰ نشست در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با موضوع نماز برگزار شده است و برنامه یاوران نماز نیز برگزار می شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: ساماندهی مساجد محروم از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز است که از مسوولان و استاندار درخواست داریم به این حوزه توجه کنند که البته با کمک مسؤولان، کلنگ زنی نزدیک به ۲۵ مسجد در شهرک های جدیدالتأسیس انجام شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: در طرح سلامت معنوی ۲۵۰ پرستار استان قزوین برای احکام نماز بیماران دوره دیده اند.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری بیان کرد: نخستین سوال روز قیامت نماز است و وظیفه مسئولین فراتر از نماز شخصی است و وظیفه داریم در حوزه نماز برنامه ریزی جدی صورت پذیرد.

رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین به آثار سومین اجلاس استانی نماز اشاره و اضافه کرد: ۹۵ اثر به این جشنواره ارسال شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.