تربت جام ـ رشته ورزشی هندبال ازجمله رشته های ورزشی است که طرفداران خاص خودش را دارد هئیت هندبال تربت جام در راس این مجموعه باعث گردیده است که این رشته ورزشی افتخارات قابل توجهی برای ورزش تربت جام چه در مسابقات استانی وچه در مسابقات کشوری به ارمغان آورد.

هیات هندبال تربت جام بربلندای هندبال استان خراسان رضوی

خبرنگار قدس آنلاین، مصاحبه ای با حمیدرضا قندی رئیس هیات هندبال تربت جام انجام داده است، فردی شناخته شده درهندبال استان ومدرس رسمی فدراسیون هندبال کشورازجمله قدیمی های هندبال تربت جام بشمارمی رود، آنچه را می خوانید بخشی از این مصاحبه است.

 س: بعدازدرگذشت شادروان نعمت ا... سرابندی سکان هدایت هندبال شهرستان را در دستان شما قرار گرفت الان چه اهدافی را دنبال کردید؟

 تاکنون بازیکنان خوبی را درورزش هندبال پرورش داده ایم و توجه به رده های پایه، برگزاری کلاسهای استعدادیابی ازجمله اهداف اصلی درهندبال بشمارمی رود.

  س:اخیرا دومین گردهمایی روسای هیاتهای هندبال استان خراسان رضوی به میزبانی هیات هندبال استان درمشهد برگزارگردید چرا تربت جام در جمع برترین ها قرار گرفت؟

ج: در این گردهمایی بزرگان این رشته ورزشی کنار هم مشکلات هندبال استان را ریشه یابی و درصد رفع آن برآمدند و در پایان برگزاری این گردهمایی بزرگان هندبال استان در یک جمع بندی باز هم رای برتری فعالیت دراین رشته ورزشی درسطح استان را به هیات هندبال تربت جام داده شد و هیات هندبال تربت جام به توجه به رده های سنی پایه، استعدادیابی مستمر، برگزاری تمرینات منظم وشرکت درتمامی مسابقات دررده های سنی وهمچنین برگزاری مداوم مسابقات داخلی وشرکت مستمردر جلسات وهمکاری شایسته با هیات هندبال استان ازسوی متولیان این رشته ورزشی بعنوان فعالترین هیات هندبال خراسان رضوی برگزیده شد.

س:جایگاه هندبال تربت جام در استان چگونه است؟

ج: هندبال تربت جام به عنوان یک قطب در استان خراسان رضوی مطرح بوده و پیشینه قدیمی تربت جام در هندبال خراسان داشته است و در حال حاضر در تمامی رده های سنی هندبال تربت جام در مسابقات استانی و کشوری حاضر بوده و توانسته افتخارات خوبی برای شهرستان و استان خراسان رضوی کسب نماید و در سال جاری عنوان های قهرمانی در رده های نوجوانان، نونهالان و خردسالان در استان مقام کسب نموده ودر حال حاضردر رده نوجوانان در ماه آینده برای مسابقات کشوری اعزام خواهیم داشت.

س: علت فراز و نشیب در هندبال بخصوص تربت جام چیست؟  

ج: علاقمندی در هندبال تربت جام زیاد است بطوریکه که تنها هیات تربت جام است که در تمام رده های سنی تیم داری می کند و متاسفانه نبود اسپانسر درحمایت تیم های موثر بوده و برای ورزش تربت جام هنوز اسپانسر وجود ندارد در حالیکه تیم داری هندبال تربت جام در تمام رده های سنی براساس علاقمندی بوده که در حال حاضر این تیم ها حضور دارند.

س: برنامه هیات هندبال استان خراسان رضوی برای بهبود کیفیت هندبال در شهرستان چگونه است؟

ج: با توجه به اینکه هیات هندبال خراسان رضوی طی ۷ سال گذشته خراسان رضوی بصورت سرپرستی اداره می شد برنامه های موجود بصورت کوتاه مدت انجام می شد وباتوجه به یک سال اخیر که هیات هندبال استان بصورت ریاستی اداره می شود برنامه خوبی برای برگزاری مسابقات در تمامی رده های سنی نونهالان، نو جوانان وجوانان به میزبانی مشهد انجام شد و تربت جام در رده نوجوانان به مقام اول، دررده جوانان دوم و در رده نونهالان تربت جام مقام سوم مسابقات را کسب کرد.

س: تربت جام امسال در چه رده های سنی به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد؟

ج: مجموعا مقام های اول، دوم این سه رده سنی به مسابقات منطقه ای معرفی خواهند شد که تیم های منتخب هر منطقه در صورت کسب امتیاز به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

س:مسابقات منطقه ای هندبال  چگونه برگزار می شود و چند تیم حضور خواهند داشت؟

ج:این مسابقات در ۸ منطقه می باشد وهرمنطقه دو تیم در مسابقات شرکت خواهند کرد و ۱۶ تیم مرحله پایانی مسابقات کشوری را برگزار می کنند.

س:از تربت جام کدام رده سنی به مسابقات منطقه ای معرفی شدند؟

ج: رده های سنی نوجوانان و جوانان تربت جام به عنوان نماینده درمسابقات منطقه ای شرکت خواهند کرد که در صورت کسب امتیاز به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

س: شما به عنوان یک مربی هندبال به ورزش پایه  چقدر اهمیت داده اید؟

ج: هیات هندبال تربت جام در سال گذشته برای اولین بار در بین مدارس شهرستان اقدام به استعداد یابی کرد و توانست بیش از ۶۰ بازیکن در قالب بازیکن نونهال آماده سازی نماید و بعد از اتمام کلاس های آموزشی برای این نونهالان در قالب اردوهای استانی وشهرستانی حدود ۲۰بازیکن خوب شناسایی کرده تا پشتونه سازی برای هندبال تربت جام به خوبی انجام شود و واین بازیکنان هفته ای سه بار تمرین های منظم انجام گردید  و توانستند مقام سوم استان را در مسابقات کسب نمایند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.