شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید دانشگاه ها طوری عمل، برنامه ریزی و تصمیم گیری داشته باشند و دانشجو را طوری تربیت کنند که زمان خروج یک انسان متخصص متعهد باشد.

مهمترین هدف حوزه و دانشگاه باید تربیت یک انسان کامل باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدعلی نکونام شامگاه شنبه در نشست وحدت حوزه و دانشگاه گفت: باید هر دو نهاد حوزه و دانشگاه یکی شود و مقاصدی که هر دو نهاد دارند به شکلی به مقاصدی مشترک و واحد تبدیل شود.

نکونام با اشاره به اینکه ابهامی در شکل گیری وحدت حوزه و دانشگاه وجود ندارد افزود:دانشگاه یکسری از نیازهای جامعه را ترسیم می کند و حوزه نیز نیازهایی را تدوین و  ترسیم و در مسیر جامعه قرار میدهد اما مهمترین مسئله این است که این دو نهاد آنچه که به جامعه تحویل می دهند یک انسان کامل باشد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: باید دانشگاه ها طوری عمل، برنامه ریزی و تصمیم گیری داشته باشند و دانشجو را طوری تربیت کنند که زمان خروج یک انسان متخصص متعهد باشد.

حجت الاسلام نکونام گفت:آنجا که علم از غرب نشأت گرفته باشد و ضد دین باشد، همه باید آنرا تغییر دهند اما علمی که بشر به آن نیاز دارد و باید بوسیله آن نیازمندی های جامعه را تأمین کند در کنار ایمان، اخلاق و تعهد نیاز هر جامعه است.

وی افزود:انسان های بزرگی همچون شهید مفتح،شهید بهشتی،شهید مطهری نرفتند دانشگاه که علم دانشگاه را تغییر دهند بلکه تمام تلاششان در طول حیات دنیوی و علمی بر آن بود که بتوانند یک انسان کامل به جامعه تحویل دهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هر مرکز علمی به نوبه خودش می تواند مقید به این مسئله مهم باشد که تربیت یک انسان کامل مهمترین مسئله است و باید جزء راهکارهایش قرار دهد.

وی افزود: هم در حوزه و هم دانشگاه باید یک هیئت اندیشه ورز شکل بگیرد و در این خصوص به یک اجماع برسند.

حجت الاسلام نکونام تاکید کرد: در هر دانشگاه مدیر،اساتید و دانشجو به شرطی که دغدغه مند باشند باید گرد هم آیند و به این معنا برسند و تصمیم بگیرند که دانشگاه،کلاس های درس و محیط دانشگاه و امور روزمره دانشگاه به سمت و سوی تربیت یک انسان متعهد گام بردارند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت شکل‌گیری تشکلی قوی و جریان ساز در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، عنوان کرد: در دانشگاه‌ها بسیاری از افراد به دنبال انجام کار فکری و انسان‌ساز هستند اما چنین تشکلی وجود ندارد و نسبت به تشکل‌های موجود دانشگاه نیز وسواس به خرج می‌دهند

نکونام با اشاره به اینکه دستگاه های مربوطه در این خصوص درگیر سیاسی بازی شده اند افزود: شورای  عالی انقلاب فرهنگی در طول  سال های اخیر هیچ خروجی نداشته و درگیر جناح بازی و سیاسی بازی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان، تربیت انسان متعهد را از وظایف نهادهای نمایندگی رهبری وتشکل‌های دانشجویی برشمرد و گفت: ما نباید منتظر تصمیمات کلان کشوری باشیم و در شرایط فعلی خودمان باید شروع کنیم و آتش به اختیار مقام معظم رهبری همین است.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه جامعه امروز ما به شدت نیازمند تحرک و کار است، افزود: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: (سستی به دنبال خود کوتاه آمدن در وظیفه را دارد، کوتاهی در وظیفه ضایعه در پی دارد، ضایعه در پی آن ملامت به دنبال دارد و جامعه را بی‌تفاوت می‌کند و جامعه بی‌تفاوت مبتلا به انواع گناهان می‌شود).

وی تصریح کرد:جامعه نیازمند کار علمی، تحقیقاتی، تربیتی، انسان‌سازی، جریان سازی کردن مفاهیم اصلی انقلاب و نهادینه کردن ارزش‌ها والای انقلاب اسلامی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.