قزوین_ سمینار دو روزه مدیریت خون بیمار پیش از ظهر روز دوشنبه در استان قزوین آغاز شد.

سمینار دو روزه مدیریت خون بیمار در قزوین کلید خورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سمینار دو روزه مدیریت خون بیمار پیش از ظهر روز دوشنبه در استان قزوین آغاز شد.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین در این سمینار اظهار داشت: ۳۵۰ پزشک، پرستار و کارشناس بانک خون در این سمینار شرکت کرده اند. 

محمدحسین برادران  به اهداف برگزاری سمینار دو روزه مدیریت خون در استان قزوین پرداخت و افزود: مصرف بهینه خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی، رعایت اصول صحیح حمل و نقل و نگهداری انواع فرآورده های خونی، گزارش دهی دقیق عوارض ناشی از تزریق خون و فرآورده های آن، مدیریت خون بیمار و اهمیت آزمایشات مرتبط در بانک خون بیمارستان ها از جمله اهداف این سمینار است. 

وی آشنایی با سیستم هموویژلانس و ضرورت و اهمیت اجرای آن، مدیریت مصرف خون، آشنایی با اندیکاسیون های تزریق گلبول قرمز در جراحی قلب، فرآورده های پلاسمایی و اندیکاسیون های آن، بررسی عوارض حاد و تأخیری تزریق خون را از جمله محورهای سمینار دورزه مدیریت خون برشمرد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: همچنین در این سیمنار، آشنایی با آماده سازی بیمار و فرآورده های خونی قبل از تزریق، مجموعه دستور العمل های بانک خون بیمارستان و فرم های هموویژلانس، نحوه صحیح تزریق و مراقبت های مربوط به آن، آماده سازی فرآورده های خونی قبل از ارسال  بانک خون، تعیین گروه خون با روش سل تایپ و  بک تایپ و کنترل کیفی آنتی سرم ها و  انجام آزمایشات در نمونه های مشکل دار هم به بحث و بررسی گذاشته می شود.

برادران با بیان اینکه این سمینار با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال اجراست، افزود: ارائه مطالب و سخنرانی ها در روز نخست به صورت مشترک و روز دوم به صورت تفکیک شده در سه سالن مجزا برای پزشکان، پرستاران و کارشناسان بانک خون است.

گفتنی است سمینار مدیریت خون بیمار برنامه های دیگری از جمله برگزاری کارگاه پرسش و پاسخ برای پزشکان فوق تخصص، متخصص و  عمومی، جراحان، هماتولوژی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و کارشناسان رشته های مرتبط رابه خود اختصاص می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.