گناباد- سرپرست معاون فنی اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: ۱۶ کانون فرسایش بادی با ۷۶۸هزار هکتار در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی وجود دارد که بیشترین این کانونها در شهرستانهای گناباد و سرخس است.

گنابادو سرخس بیشترین کانونهای بحرانی فرسایش بادی در خراسان رضوی را دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر طالبانفرد صبح امروز دوشنبه در نشست کارشناسی  تبین سیاست ها و شیوهای اجرایی  عملیات بیابان زدایی استان که با حضور مسولین ادارات منابع طبیعی شهرستانهای خراسان رضوی  در محل سالن اجتماعات شهرداری گناباد برگزارشد گفت: ۱۶ کانون فرسایشی و بادی با ۷۶۸هزار هکتار در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی وجود دارد که بیشترین این کانونها در شهرستانهای گناباد و سرخس می باشد.

وی با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات بیابان زدایی در استان گفت:مجموع اعتبارات ملی و استانی  امسال بالغ بر۲۰۸میلیارد ریال است که این مبلغ  پاسخگوی نیاز استان با توجه به گستردگی  منابع طبیعی نیست  .

وی  منابع طبیعی را بستر حیات دانست و گفت:حفظ آن به تنهایی بر عهده منابع طبیعی نیست بلکه  همه دستگاها در همه موضوعات و چالشهایی که به نحوی  به منابع طبیعی بر می گردد مانند ریزگردهها  وظیفه دارند، لذا بر همه دستگاها واجب است در این امر ما را یاری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گناباد هم در این جلسه مهمترین کانونهای فرسایش بادی را در مناطق برگز، نوده پشنگ ، بیدخت و ریگ نخ کوه دانست و گفت:از مجموع  ۵۶۷ هزار هکتار منابع طبیعی شهرستان بیش از ۲۳۱هزار هکتار ان در کانونهای بحران قراردارد بطوریکه در سال ۹۵ بیش از۲۷ روز ریزگردها امان مردم را بریده بودند.

محرابی گفت :برای مبارزه با کانونهای بحران بیش از ۲۲۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۵۰۰هکتار عملیات بیابان زدایی انجام شده و امسال هم همین مقدار اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.