کرج- مدیرکل راهداری استان البرز با بیان اینکه تلفات جاده ای البرز به میزان ۳۳/۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، تاکید کرد:۷ ماهه نخست امسال تعداد فوتی ها به واسطه تصادفات برون شهری و روستایی ۸۵ نفر بوده است که خصوص کاهش آمار تلفات مقام نخست کشور را دارا بوده ایم.

کاهش۳۳/۶ درصدی تلفات جاده ای در استان البرز

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مهرداد جوانی در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه برگزار شد با اشاره به گرامیداشت هفته حمل ونقل اظهار کرد: سال گذشته سازمان راهداری در استان ها با نام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کار خود را آغاز کرد، استان البرز در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای  نوپا است و جای پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه استان البرز نیم درصد از راه های مواصلاتی کشور را به خود اختصاص دارد، افزود: ۴ درصد از خودروهای کشور در حالت عادی و پیک کشور در استان البرز تردد دارند.

جوانی در ادامه افزود: تردد های ثبت شده ۳۸۵ میلیون و ۷۲۴ هزار بوده که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هر ساعت ۶۵ هزار و ۳۳۲ تردد در استان ثبت می شود افزود: در هر ۸ ماه نخست امسال ۴ درصد کاهش تلفات جاده ای ۳۳ درصد بوده است که نسبت به استان های دیگر رتبه نخست را کسب کرده ایم.

جوانی تصریح کرد:  تردد روزانه ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد و متوسط در ساعت بیش از ۶۵ هزارو ۳۲۲ تردد بوده است.

وی در ادامه گفت:  با هدف افزایش تجهیزات هوشمند و ایمنی مدارس حاشیه جاده ها، ارتقا ایمنی موتورهای سواری و ارتقا عابرین پیاده در بین شهروندان کلاس هایی در این زمینه برگزار شده است.

جهانی با اشاره به اینکه ۲۵ اکیپ راهداری، ۲۵۰ راهدار و بیش از ۸۵ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در ۱۲ راهدارخانه ثابت استان عملیات راهداری را انجام می دهند افزود: در بحث ایمنی جاده ها از قبیل نصب نیوجرسی در مساحت ۱۰ کیلومتر ونصب گاردریل، خط کشی جاده ها و شانه سازی در جهت ارتقا ایمنی مسافران و رانندگان اقدامات خوبی انجام شده است.

جوانی تعداد ناوگان  حمل و نقل مسافران در استان البرز را ۲ هزار و ۳۰۰دستگاه اعلام کرد  وگفت: ۲ هزار و ۵۸۴ راننده در بحث مسافربری در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و طی سال جاری  ۶۶۷ هزار و ۷۱۴مسافر به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.

وی در ادامه گفت: در بحث مسافربری با کاهش ۶ درصدی جابجایی و استفاده از ناوگان عمومی در البرز و کشور مواجه بوده ایم.

مدیرکل راهداری استان البرز خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۴۲دستگاه ناوگان در بخش جابجایی کالا در استان البرز وجود دارد که در این حوزه ۸۳ شرکت فعال هستند.

وی تعداد دوربین های نظارت را حدود ۲۵ دستگاه عنوان کردو ادامه داد: ۲۱ سامانه کنترل سرعت فعال، ۴۲ دستگاه تردد شمار و یک تابلوی ترافیک نمای برخط در استان البرز وجود دارد.

مدیر کل راهداری استان البرز با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۲۱ سامانه ثبت تخلف جاده ای در استان نصب شده است، اظهار کرد: در سال جاری ۱۰ دستگاه سامانه ثبت تخلف دیگر نیز نصب شده است و دستگاه های Gps به صورت آنلاین در راستای نظارت در ماشین آلات راهداری مورد استفاده قرار گرفته است.

 جوانی تعداد مدارس موجود در حاشیه راه های استان را ۶۰ مدرسه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر  ۳۰ مدرسه در این حوزه ایمن سازی شده است.

وی گفت:  ۲۲ دستگاه پل عابر پیاده در مناطقی که مورد نیاز بوده نصب شده و در حال حاضر پنج دستگاه پل عابر پیاده در مسیر آزادراهی استان در حال ساخت ونصب است.

جوانی در ادامه گفت: ۶۰ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ نقطه حادثه خیز موجود درمحور کرج - چالوس و دیگر محورها ایمن سازی شده است.

مدیر کل راهداری استان البرز در پایان با بیان اینکه ساخت پایانه ها در محدوده شهرها از وظایف شهرداری ها است، افزود: پیگیری لازم در خصوص بحث ساماندهی پایانه مسافربری شهید کلانتری صورت گرفته و درصدد ایجاد چند پایانه دیگر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.