گیلان - مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با بیان اینکه ۴ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به چای‌کاران و کارخانه‌داران چای پرداخت شد، گفت: پرداخت تسهیلات به‌منظور به‌زراعی مزارع و بهسازی کارخانجات چای تا اسفندماه امسال تمدید شد.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به چای‌کاران تا پایان اسفندماه امسال تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا طاهرزاده صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه به‌منظور احیای صنعت چای اقدامات مطلوبی صورت گرفته است اظهار داشت: تاکنون ۴ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به چایکاران و کارخانه‌داران چای پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با بیان اینکه تسهیلات مذکور به‌منظور به‌زراعی باغات چای و بهسازی کارخانجات چای به متقاضیان پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به‌زراعی و بهسازی صنعت چای تا پایان اسفندماه امسال تمدید شد.

طاهرزاده با تاکید بر اینکه تسهیلات مذکور تاکنون به ۳ هزار نفر از چایکاران و کارخانه‌داران چای پرداخت شده است تصریح کرد: تلاش است تا بر اساس مصوبات صندوق حمایت از توسعه چای تا پایان سال ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان و کارخانه‌داران پرداخت شود.

وی تسهیلات مذکور را از نوع تسهیلات جاری عنوان کرد و با اشاره به اینکه این‌ تسهیلات به‌منظور خرید نهاده‌ها، ادوات و فعالیت‌های کارگری است و تامین نقدینگی چایکاران است خاطرنشان کرد: تلاش است با پرداخت این‌ تسهیلات صنعت چای توسعه مطلوبی را دنبال کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با بیان اینکه متقاضیان تا پایان اسفندماه امسال می‌توانند به‌منظور دریافت این تسهیلات به ادارات چای شهرستان‌ها مراجعه کنند اظهار داشت: چایکاران می‌توانند به ازای هر هکتار ۲ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره دریافت کنند.

طاهرزاده از پرداخت تسهیلات نقدینگی به کارخانه‌داران و چایکاران خبر داد و با تاکید بر اینکه در حال حاضر صندوق حمایت از توسعه چای با سه بانک کشاورزی، توسعه و مهر تفاهم‌نامه منعقد کرده است گفت: تسهیلات سرمایه سه ساله با کارمزد ۶ تا ۹ درصد به کشاورزان و کارخانه‌دارن پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.