کرج- رییس هیئت اسکی استان البرز با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی دوره بهره برداری پیست دیزین را به شکل چشمگیری کاهش داده است گفت: در این خصوص چاره ای جز بهره گیری از دستگاههای برف ساز نداریم.

ضرورت استفاده از دستگاه برف ساز در پیست اسکی «دیزین»

علی عمران سولقانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: فصل پاییز رو به پایان است اما به دلیل عدم بارش های مناسب و کافی پیست دیزین نتوانسته پذیرای علاقمندان به ورزش اسکی باشد.

وی افزود: سال گذشته نیز این مشکل را داشتیم وعملا زمان بهره برداری از پیست دیزین در سال های اخیر به نصف کاهش پیدا کرده است.

سولقانی باتاکید براینکه باید به سراغ تمهیدات ویژه و تکنولوژی های جدید همچون دستگاه های برف ساز رفت گفت: این اتفاق می تواند توسط بهره بردار و یا وزارت ورزش اجرایی شود تا بتوان از ظرفیت های پیست مهمی چون دیزین به شکل بهتری استفاده کرد.

رییس هیئت اسکی استان البرز با بیان اینکه استفاده از دستگاه های برف ساز می تواند مزایای زیادی برای بخش کشاورزی و پایداری منابع آب نیز داشته باشد گفت: تبدیل آب به برف هم مشکل اسکی بازان را حل می کند و هم با ذوب تدریجی آن ونفوذ به لایه های زمین می تواند در مصارف کشاورزی به کارگیری شود.

متولی ورزش اسکی در البرز به اجرای طرح کاروان اسکی با هدف بهره مندی اقشار مختلف مردم از امکانات موجود در استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص با بهره بردار پیست دیزین هماهنگی لازم شده و امسال هم خدمات لازم با تخفیف های ویژه به گروه های مختلف ارائه می شود.

سولقانی در پایان با ابراز امیدواری به تقویت بارش های آسمانی در دیماه گفت: پیست دیزین با اولین بارش مناسب آماده استفاده می شود و امیدوارم این اتفاق هر چه زودتر رخ بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.