یزد - رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: مهمترین هدف ستاد صبر استان فرهنگ‌سازی در راستای فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت بوده و دغدغه قوه قضاییه ترویج فرهنگ صلح و سازش است .

فرهنگ‌سازی در راستای صلح و سازش مهمترین هدف ستاد صبر است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدرضا حبیبی پیش ازظهردوشنبه درنشست ستاد استانی صبر که با حضورخبرنگاران درمحل دادگستری این استان برگزار شداظهارداشت: دادگستری استان تأسیساتی را به موجب قانون مانند شورای حل اختلاف، مراکز داوری و معاونت پیشگیری در دستور کار خود دارد وفعالیت‌های عملی همگی این‌ها در راستای ایجاد صلح و سازش است تا اینکه پرونده‌ها را با رضایت، ریش‌سفیدی و کدخدا منشی حل‌وفصل کنند.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه صادرشده دستورالعمل معاونت فرهنگی قوه قضائیه با دادگستری استان‌ها جلسه ستاد صبر استانی برگزارشده و چنانچه هدف از برگزاری این جلسات این است تا فرهنگ صلح، بخشایش و گذشت را با تشکیل این ستاد و همکاری دستگاه‌های مربوطه در سطح استان گسترش دهیم.

حبیبی تصریح کرد: ما در این ستاد در نظر داریم با توجه به‌پای بندی دین مبین اسلام صلح و سازش را در همه فعالیت‌ها توسعه و گسترش دهیم و این فرهنگ را همچنین در خانواده‌ها نهادینه سازیم.

رئیس‌کل دادگستری استان گفت: این نهاد در حوزه تحکیم خانواده در سال جاری دو اقدام اساسی را انجام داده که مهمترین آن راه اندازی  مراکز تحکیم بنیان خانواده به همراه ۴ مرکز مشاوره در استان یزد بوده است .

وی افزود: نتیجه پرونده دعاوی خانوادگی به این مراکز ارجاع داده می‌شود؛ و چنانچه سعی شده این پرونده‌ها ابتدا در کارگاه‌هایی که به این منظور تشکیل‌شده با آموزش مهارت‌های لازم به زوجین حل‌وفصل شود، اما در صورت عدم حل مشکل پرونده‌ها به مرکز مشاوره ارجاع می‌شود.

این مسئول خاطر نشان ساخت: به‌منظور ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج تفاهم‌نامه ۴ جانبه ای میان دادگستری، سازمان ثبت، بهزیستی و دفاتر ثبت‌اسناد ازدواج منعقدشده که درنتیجه زوجین را ملزم به گذراندن دوره‌های ۱۶ ساعته آموزش مهارت زندگی و کسب گواهی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.