کرج- معاون عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای امنیت ملی و وزارت شهرسازی، میراث فرهنگی موظف به ایجاد طرح گردشگری در محور جاده چالوس و طالقان است گفت: بخش خصوصی برای احیاء دوباره کاخ مروارید به عنوان یک جاذبه گردشگری اعلام آمادگی کرده است.

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای احیاء «کاخ مروارید» کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خسرو ارتقایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی البرز که عصر امروز دوشنبه برگزار شد با اشاره به اینکه اهمیت استان البرز به لحاظ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: البرز دارای آثار با ارزش فرهنگی و تاریخی است و پتانسیل های بالایی در صنعت گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه در احیاء آثار تاریخی همچون کاخ مروارید راه بسیاری در پیش است گفت: البرز پتانسیل خوبی در بحث گردشگری و صنایع دستی نسبت به سایر استانها دارد اما هجوم مهاجرت ها از کلانشهر تهران و سایر استانها عرصه را بر کرج تنگ کرده است.

وی با اعلام اینکه اعتبارات خوبی برای صنایع گردشگری تخصیص یافته است افزود:  کاخ مروارید به عنوان نمونه ای از آثار تاریخی از جهت معماری جدیدو قدیم بنای زیبایی دارد اما متاسفانه این آثار تاریخی تخریب شده است.

معاون عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه درصدد هستیم تا با کمک سازمان صنایع دستی و گردشگری و سایر ادارات کاخ مروارید را احیا کنیم بیان کرد: بخش خصوصی آمادگی خود را برای این مهم اعلام کرده است.

ارتقایی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از بستر حریم رودخانه جاده چالوس را تصرف کرده اند و عامه مردم فرصت استفاده بهینه برای گردشگری در این مناطق را ندارند گفت: سازمان میراث فرهنگی هر چه سریعتر مطالعات تفضیلی برای استقرار گردشگران در استان البرز را ایجاد کنند تا بتوانیم دراین بخش در خدمت مردم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.