کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد از احتمال اعلام جرم علیه رهبر میانمار به دلیل وضعیت اسفناک مسلمانان روهینگیا خبر داد.

احتمال اعلام جرم علیه «سوچی» به دلیل وضعیت مسلمانان روهینگیا

به گزارش قدس آنلاین، «زید رعد الحسین» کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که به دلیل کشتار و اخراج هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا از میانمار احتمال اعلام جرم علیه «آنگ سان سوچی» رهبر این کشور وجود دارد.

وی در ادامه عنوان داشت: تعجب نخواهم کرد اگر دادگاهی اعلام کند که ارتش میانمار در اقدامات خود علیه مسلمانان روهینگیا مرتکب نسل کشی شده است.

سازمان ملل پیشتر با ارائه گزارشی در خصوص مسلمانان روهینگیا کشتار و اخراج آنها از میانمار را به عنوان نمونه ای از پاکسازی قومی توصیف کرده بود.

در همین رابطه امروز دوشنبه نیز گزارشی در خصوص به آتش کشیده شدن منازل مسلمانان روهینگیا با وجود توافق برای بازگشت آنها به منازلشان منتشر شده است.

بر اساس اعلام سازمان دیدبان حقوق بشر تنها چند روز بعد از آنکه میانمار و بنگلادش توافقی را برای بازگشت آواره های مسلمان روهینگیایی به منازلشان امضا کردند، ارتش میانمار اقدام به آتش زدن خانه های مسلمانان روهینگیا کرده است.

این سازمان با بررسی تصاویر ماهواره ای جدید اعلام کرده که ۴۰ روستای متعلق به مسلمانان روهینگیا در ماه های نوامبر و اکتبر تخریب شده اند. بدین ترتیب شمار روستاهای مسلمانان روهینگیا که از ماه آگوست تا کنون بدست ارتش میانمار تخریب شده اند به ۳۵۴ روستا افزایش پیدا کرده است.

منبع: ای بی سی نت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.