کرج- معاون سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی کشور با اشاره به اینکه ورود هر ۶ گردشگر خارجی به کشور یک شغل ایجاد می کند گفت: توسعه صنعت گردشگری بدون حمایت بخش خصوصی ممکن نیست.

ورود هر ۶ گردشگر خارجی به کشور یک شغل ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد دانیالی در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز که عصر امروز دوشنبه برگزار شد اظهار کرد: البرز شاهراه ارتباطی بسیاری از استان های کشور است و اغلب مسافران برای رسیدن به مقاصد خود باید از البرز عبور کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس البرز هر روز میزبان مسافران زیادی است ولی چالش اینجاست که این مسافران ماندگاری ندارند و اغلب عبوری هستند.

دانیالی با بیان اینکه گردش چرخ صنعت گردشگری استان یک ضرورت است افزود: باید زمینه ماندن این مسافران را با ایجاد امکانات و بهبود زیرساخت ها فراهم کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به پول ساز بودن صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت بیکاری در کشور صنعت گردشگری می تواند گره های زیادی از بیکاری باز کند.

دانیالی ابراز کرد: برای راه اندازی یک کارگاه کوچک ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است ولی در صنعت گردشگری با ۵۰ میلیون تومان می توان برای عده ای شغل ایجاد کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور اظهار کرد: با ورود ۶ گردشگر خارجی به کشور یک شغل ایجاد می شود به همین دلیل باید به این بخش توجه بیشتری کرد.

وی در پایان با اشاره به نقش بخش خصوصی در رونق صنعت گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی به توان بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری اعتقاد دارد و حمایت لازم جهت فعالیت این بخش را صورت می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.