نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه ربوبیت تشریعی با خلقت حضرت آدم(ع) آغاز و با خلقت پیامبر(ص) تثبیت شد، گفت: این ربوبیت با ولایت و امامت تحقق پیدا می کند و امامت مجرای تحقق ولایت الهی و اهداف بعثت است.

امامت مجرای تحقق ولایت الهی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سعیدی در همایش علمی پژوهشی «نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی» که با تلاش سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند طرح جامعی را برای تکامل بشر تدوین کرده که این طرح در دو بخش خلقت عالم تکوین و عالم تشریع تقسیم می شود.
وی این طرح را طرحی جامع و کامل برای تکامل و تربیت انسان دانست و برای آن جهات مختلفی را عنوان کرد.
 آیت الله سعیدی یکی از جهات این طرح را پوشش تمامی مکان ها و زمان هایی عنوان کرد که انسان در آن زندگی می‌کند.
وی افزود: هیچ انسانی از زیر پوشش این طرح بیرون نیست. و فیض الهی برای همه جاری است و بسیاری از آیات قرآن دلالت بر این موضوع دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: طرح جامع الهی تکامل بشر به تمامی لایه‌های زندگی انسان اشراف دارد و اگر امروز نارسایی‌هایی در رفتار دینی، اخلاق و کمال مشاهده می شود، باید جستجو کرد که این مشکل از چه ناحیه ای صادر می شود.  
آیت الله سعیدی گفت: جهان بینی و نوع نگاه به انسان و هستی، مبانی و اصول، نظام مدیریت و قانون گذاری، قواعد کلی حاکم بر اراده انسان و قواعد زندگی در اجتماع از لایه های مختلف طرح جامع انسان ساز الهی است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.