یزد- رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: استان یزد با مشکل جدی کم آبی و بحران خشکسالی مواجه است و به دنبال آن هستیم که به هیچ عنوان از آب انتقالی برای فضای سبز استفاده نکنیم و آبیاری این فضاها به وسیله چاه‌های آب غیر قابل شرب انجام شود.

استان یزد با مشکل جدی کم آبی و بحران خشکسالی مواجه است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، غلامعلی سفید ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت ارائه گزارش ۱۰۰ روزه شورای شهر پنجم یزد برگزار شد، اظهارداشت: ارتباط با مردم یکی از اصلیترین رویکردهای شورای شهر در دوره پنجم بوده و  ساماندهی امور مهاجرین به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی شورای شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود : عدم ساماندهی مهاجران در استان یزد مشکلات بسیار زیادی به دنبال دارد و به همین دلیل طرح ساماندهی مهاجران را به شدت دنبال می‌کنیم.

سفید خاطر نشان ساخت: شهرداری و شورای شهر یزد تمام تلاش خود را در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری به کار می‌بندد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد توجه به بافت تاریخی یزد را از مهم‌ترین وظایف و رویکردهای شورای شهر و شهرداری یزد دانست و افزود: در این زمینه هم سعی شده که اقدامات لازم صورت پذیرد تا به این بافت پویایی خاصی بخشیده شود.

وی گفت: ثبت جهانی یزد برای ما تکالیفی را روشن می‌کند و ما در این راستا تعهد می‌کنیم تا این اقدامات را پیگیری کنیم؛ چراکه جهان متوجه این گنجینه عظیم میراث بشری در استان شده  و همچنین تمام سعی ما بر این راستاست تا نسبت به این میراث گران‌بها غافل نباشیم.
رئیس شورای شهر یزد در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام، شهر یزد گفت: پروژه‌هایی که وقفه طولانی داشته‌اند تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می‌شوند؛ همچنین بحث مدیریت یکپارچه شهری را به‌عنوان یکی از بحث‌های اولویت‌دار به‌صورت جدی پیگیری شده و در این راستا از مسئولین وزارت کشور دعوت به‌عمل‌آمده است و در این مهم از تمام ظرفیت‌ها استفاده‌شده است .
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته شورای شهرتصریح کرد :خوشبختانه طی این مدت توانستیم در جمع سرمایه‌گذاران استانی و کشوری حضور فعال داشته باشیم.  وی ساماندهی امور داخلی شورا را از دیگر اقدامات شورای شهر طی این مدت عنوان کرد و افزود: در راستای این اقدامات چند کمیسیون را به شورا افزوده کردیم؛ چنانچه برای این مهم کمیسیون ثبت جهانی استان، کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی، کمیسیون نظارت و تحقیق، کمیسیون بودجه سرمایه گزاری پایدار و کمیسیون طرح هوشمند را به وجود آورده‌ایم و در حال حاضر تمامی کمیسون‌ها فعال هستند.
این مسئول با تاکید بر اینکه قول شفاف سازی طی این مدت عملی شده گفت: متأسفانه هر حرکتی از سوی ما توسط برخی‌ها مطالبی ارائه می‌شود؛ چنانچه در واقعیت تمام تلاش ما این بوده است تا اطلاعات شهرداری به‌صورت شفاف برای مردم ارائه شود و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم.
 سفید انجام دادن فعالیت‌ها در شورا طبق نظر کارشناسان را جزء اولین مصوبات شورا برشمرد و تصریح کرد: جلسات شورا از ابتدا تاکنون به‌صورت مستقیم برای مردم پخش‌شده است و تاکنون شورای شهر هیچ‌گونه جلسه محرمانه‌ای را برگزار نکرده و برای مردم شفاف‌سازی کرده است.

ثبت جهانی یزد مسئولیت شورای شهر را بیشتر کرده است

نائب رییس شورای اسلامی شهر یزد نیزگفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد مسئولیت شورای شهر در این حوزه را بیشتر کرده و بودجه امسال و نقشه راهبردی شهرداری یزد مناسب این شهر نبوده و دارای نواقص جدی است.  
سیدحسین آزادی با بیان این‌که نظارت بر عملکرد شهرداری در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم مهمترین وظیفه شورای اسلامی شهر یزد است‌ افزود: اعضای شورای شهر نماینده مردم هستند و تمام تلاش خود را برای حراست از حقوق آنها انجام می‌دهند.  
وی در مورد دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی موجود در سطح شهر یزد، گفت: نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی اقدامی قانونی و به منظور حفاظت از حق و حقوق شهروندان است.  
نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که متأسفانه تاکنون درصد کمی از اعتبار جرائم اخذ شده در شهر یزد به استانداری این شهر اختصاص داده شده تصریح کرد: رایزنی‌های لازم برای افزایش تخصیص اعتبار جرائم اخذ شده راهنمایی و رانندگی یزد در دستور کار شورای اسلامی قرار دارد.

آزادی با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و امور بین الملل در شورای اسلامی شهر یزد، ‌ خاطرنشان ساخت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد مسئولیت شورای شهر در این حوزه را بیشتر کرده است.  
وی در ادامه نصب آگهی‌های اجاره سویت در سطح شهر را غیرقانونی دانست و گفت: اجاره سویت به بیماران غیربومی و گردشگران خارجی بدون ثبت اطلاع محل در سامانه میراث فرهنگی جرم بوده و غیرقانونی است.  
این مسئول در پایان با بیان این‌که خواهر خواندگی یزد با شهرهای مختلف کشورهای جهان در دستور کار است، تصریح کرد: خواهرخواندگی یزد با سمرقند و بخارا در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد است.  

۹۵ درصد ساختمان‌های یزد از ایمنی کامل برخوردار نیستند
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با اشاره به اینکه یزد رتبه نخست ساخت و ساز غیرمجاز در کشور را دارد، گفت: ۹۵ درصد ساختمان‌های یزد از ایمنی کامل برخوردار نیستند.
محسن عباسی نیز در ادامه این نشست اظهارداشت: شعار کمیسیون عمران شهر پاک، شهر انسان محور و شهر زیبا است، وبر اساس این شعار که با اجماع اعضا انتخاب شد، رسالت کمیسیون عمران مشخص شد که بحث اول آن پیاده روی به جای سواره روی بود.  
وی رونق حمل و نقل عمومی و افزایش هزینه‌های استفاده از حمل و نقل شخصی را از جمله موارد در دستور کار شورای اسلامی یزد دانست و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است هر خیابان به یک یا دو پارکینگ مجهز شوند و حمایت از توسعه حمل و نقل ترکیبی از دیگر موارد در دستور کار است و راه‌اندازی تراموا ویژه عبور از ترافیک از دیگر برنامه‌های شورای شهر به منظور کاهش بار ترافیکی یزد است.  
این مسئول با بیان این‌که نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی قانونی و لازم است، تصریح کرد:‌ برنامه‌های تشویقی برای رانندگانی که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند در یزد انجام می‌شود.  

عباسی با اشاره به اینکه یزد در ساخت و سازعای غیرمجاز و ناایمن رتبه اول کشور را دارد، افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد ساختمان های یزد به صورت خلاف ساخته شده‌اند و ۱۰ درصد ساختمان‌هایی که مجوز دارند هم غیرایمن هستند و به عبارت دیگر تنها ۵ درصد ساختمان های یزد مجاز و به صورت کامل ایمن هستند.
وی یکی از مشکلات ساختمان سازی در یزد را نمای ساختمان‌ها دانست و گفت: اینکه ما مجبور باشیم ساختمان‌ها را در لابلای درختان پنهان کنیم نشان دهنده ضعف بسیار زیادی است که ساختمان سازی در یزد دارد
 وی تخریب جدی ساخت و سازهای غیرمجاز را از جمله مهمترین برنامه های شهرداری یزد برای جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف در سطح شهر یزد دانست و بیان کرد: عملیات عمرانی طرح توسعه امامزاده جعفر یزد به زودی آغاز می‌شود.
عباسی تصریح کرد: این در حالی است که یزد از ارزش‌های بسیار زیادی در زمینه معماری و ساخت و ساز بهره‌مند است و شایسته نیست از لحاظ ساختمان سازی در چنین شرایطی باشد
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد تلخ‌ترین درآمد شهرداری یزد را درآمدهای کمیسیون ماده ۱۰۰ دانست و گفت: این در یزد به یک عرف تبدیل شده که فرد ساختمان را غیرقانونی و ناایمن بسازد و پس از آن اقدام به مراجعه به شهرداری برای ورود به کمیسیون ماده ۱۰۰ کند به همین دلیل سعی می‌کنیم در پایان دوره آمار کمیسیون ماده ۱۰۰به شدت کاهش داشته است.  

عباسی توسعه و تقویت فضاهای شهری را بسیار ضروری دانست و گفت: توسعه بحث پیاده روی مستلزم وجود فضاهای شهری برای پیاده روی مردم است که برای این موضوع اقدامات لازم صورت گرفته است.  
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد به پیاده سازی خیابان قیام یزد اشاره کرد و گفت: این خیابان به یک قده بدخیم تبدیل شده و هر مداخله در آن ممکن است خطرناک باشد 
وی با بیان اینکه اولویت‌های اصلی در این زمینه به کاربردهای اجتماعی داده شده تا کالبدی تصریح کرد: سعی شده که با حداقل دخالت در این خیابان اقدام به ساماندهی آن کنیم.


بهبود سبک زندگی مردم از رویکردهای اصلی شورای شهر یزد در دوره پنجم است
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به رویکرد این کمیسیون در ارتباط با ورزش، گفت: شهرداری یزد به سمت باشگاه‌داری در حوزه ورزش می‌رود.

ونوس عامری با اشاره به اینکه بهبود سبک زندگی مردم یکی از رویکردهای اصلی شورای شهر یزد در دوره پنجم است، اظهار داشت: تصمیم اعضای شورای شهر این است که معضلات و آسیب‌هایی که در جامعه وجوددارد را به همراهی و همکاری مردم برطرف کنیم
وی افزود: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد در ابتدای کار خود اقدام به تدوین سند چشم انداز کرد، ونخستین اولویت این کمسیون بحث اجتماعی است 
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه شهرداری یزد زیرساخت فرهنگی لازم را در اختیار ندارد، گفت: ایجاد چندین فرهنگ سرا در شهر اولویت اول این کمیسیون به حساب می‌آید 
عامری بهبود سبک زندگی شهروندی را به کمک آموزش های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی سطح شهر امکان پذیر دانست و افزود: ساماندهی مهاجران چه ورودی و چه خروجی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی در ارتباط را رویکرد ورزشی شورای شهر یزد گفت: بودجه ۹۶ یزد نوشته شده و شهرداری با امکانات و بودجه محدود روبرو است ولی با همین بودجه رویکرد ارتقای زیرساخت‌های ورزشی با رویکرد ورزش محلات را در دستور کار قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.