رئیس جمهور گفت: می گویند ممکن است حامل انرژی گران شود، من به شما اعلام می کنم قیمت بنزین و گازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی امروز نخواهد بود.

به گزارش قدس آنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور در همایش حقوق شهروندی افزود: حقوق شهروندی به ما می گوید اشتغال یکی از وظایف ماست ما در بودجه ۹۷ به ملت عزیز می گوییم که هیچ چیزی را گران نخواهیم کرد مگر اینکه بگوییم این پول کجا می رود و کجا صرف می شود؛ اگر شما قبول کردید اعمال می شود.
وی اظهار داشت: شما در انتخابات به ما گفتید که اولویت یک ما اشتغال جوانان ماست و ما هم می دانیم که اشتغال اولویت یک شماست.
رئیس جمهور افزود: می گویند ممکن است حامل انرژی گران شود، من به شما اعلام می کنم قیمت بنزین و گازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی امروز نخواهد بود.

وی ادامه داد: قانون به ما گفته که باید ظرف ۵ سال قیمت حامل های انرژی به قیمت جهانی برسد، در حال حاضر ۵ سال تمام شده اما دلیل اینکه گران نشده این است که ما شرایط زندگی مردم را می دانیم.
آقای روحانی گفت: اگر پولی از این بابت از مردم گرفته شود من به دولت و سازمان برنامه و بودجه گفته ام که این پول صرفاً برای اشتغال جوانان خواهد بود و بس.

پایگاه اطلاع رسانی دولت امروز خبر داد که بر اساس مصوبه دولت، قیمت بنزین ۱۵۰۰ تومان و گازوئیل ۴۰۰ تومان می شود.

در عین حال زنگنه وزیر نفت اعلام کرده، قیمت های جدید هنوز نهایی نشده است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در واکنش به خبر دولت اعلام کرده، مجلس با هر گونه افزایش قیمت سوخت مخالف است.

قیمت ۱۵۰۰تومانی بنزین و ۴۰۰تومانی گازوئیل مصوبه نهایی دولت در لایحه بودجه ۹۷ است، ولی برای اجرایی شدن نیاز به مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان هم دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.