جوین- رئیس منابع طبیعی شهرستان جوین اعلام کرد: ۲۵ درصد ارزش مراتع تولید علوفه است ومابقی تاثیر مراتع در زمینه حفظ آب و خاک و پیشگیری از آلودگی هواست.

دستور کار منابع طبیعی شهرستان جوین رسیدگی به شکایات مردمی است

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوین اعلام کرد: هم زمان با رسیدگی شعب ویژه مستقر در مرکز استان به اعتراضات مردم نسبت به اجرای مقررات منابع طبیعی کمیسیون رفع تداخل اراضی در شهرستان جوین فعال شد.  

عباسعلی کیانی فرد خاطر نشان کرد: طبیعت دارای امکانات بسیاری است، که تداوم زندگی بشر و کلیه موجودات بر روی زمین وابسته به آن است.

وی گفت: آنچه به عنوان منابع طبیعی از آن یاد می شود منابع تجدید شونده ای هستند، که عمدتا به خاک، گیاه، درخت و آب محدود می شوند.  

کیانی فرد تاکید کرد: ۲۵ درصد ارزش مراتع و جنگل ها را تولید علوفه تشکیل می دهد،  مابقی تاثیر جنگل ها و مراتع در زمینه حفظ آب و خاک، جلوگیری از آلودگی هوا، تولید اکسیژن و ضد عفونی کنندگی هوا است.  

وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه کردن مردم برای حفاظت از منابع طبیعی گفت: نبود مدیریت صحیح و بهره برداری بی رویه  از عوامل بروز مشکلات منابع طبیعی است و آلودگی هوا، گرد و غبار و ریزگردها یکی از مشکلاتی است که تخریب منابع طبیعی آن را تشدید می کند.  

کیانی فرد ادامه داد:  در برخی مواقع فعالیت های عمرانی تعدادی از دستگاه ها و معادن نیز سبب تخریب جنگل ها و مراتع می شود.  

رییس اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوین با بیان اینکه منابع طبیعی در زندگی ما تأثیر بسزایی دارد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که امروز در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد، موضوع رسیدگی به شکایت‌های مردمی در خصوص مالکیت اراضی است.  

کیانی فرد افزود: هم زمان با رسیدگی شعب ویژه مستقر در مرکز استان به اعتراضات مردم نسبت به اجرای مقررات منابع طبیعی کمیسیون رفع تداخل موضوع ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ریاست جهادکشاورزی و همکاری منابع طبیعی و سایر اعضا با برگزاری چندین جلسه توجیهی و آماده سازی اسناد، مدارک و نقشه اراضی و شناسایی پلاک های تداخلی، اقدام اجرایی خود را آغاز کرده است.  

وی افزود: با اجرایی‌شدن این آیین‌نامه، گامی بزرگ و تاریخی برای رفع تداخل اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان که ناشی از اجرای برخی قوانین و مقررات موازی بوده، که کاهش اختلافات ملکی باقیمانده در طول سال‌های متمادی برداشته خواهد شد.  

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوین اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه کشاورزی و لزوم رعایت حقوق قانونی تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی و برای حل مشکلات و رفع دغدغه کشاورزان و حفظ حقوق متقابل مردم و دولت، رفع این گونه تداخل ها و اختلافات ملکی در دستور کار کمیسیون خواهد بود.  

کیانی فرد گفت: در این کمیسیون اشخاصی که دارای سابقه اصلاحات ارضی بوده، و اراضی آنها با اراضی ملی تداخل داشته است و تا کنون تعیین تکلیف نشده‌اند، از طریق تحقیقات محلی از افراد مطلع و شورای اسلامی و بازدید میدانی و تهیه نقشه لازم شناسایی خواهند شد، و طی صورتجلسه‌ای برای اصلاح و رفع تداخلی به کمیسیون استانی در سازمان جهاد کشاورزی ارسال خواهد شد.  

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان جوین افزود: امیدواریم با اجرای این قانون مالکین اراضی در روستاها با دقت مشخص شوند و همچنین موانع تولید در بخش کشاورزی نیز مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.