یزد- مدیرکل کمیته امداداستان یزد گفت: ۱۵ هزار و ۳۷۶ خانوار معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند که از این تعداد سه هزار و ۸۴۰ خانوار فاقد مسکن هستند.

۳۸۴۰ خانوار تحت حمایت در استان یزد فاقد مسکن هستند

به گزارش قدس آنلاین، محسن علیزاده با بیان این خبراظهارداشت: ارائه خدمات ساخت و تعمیر مسکن فقط به مددجویان معیشت بگیر این نهاد ارائه می‌شود، و ۱۵ هزار و ۳۷۶ خانوار معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند که از این تعداد سه هزار و ۸۴۰ خانوار فاقد مسکن هستند.

وی با اشاره به اهمیت مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت افزود: تأمین مسکن و ایجاد سرپناه مناسب برای جامعه هدف تحت حمایت از رویکردهای مهم این نهاد به‌ویژه در چند سال اخیر بوده است.

علیزاده تصریح کرد: هزار و ۵۱۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد اجاره‌نشین هستند و۱۹۸۰ خانوار در منازل مجانی که مالک آن فرد دیگری است زندگی می کنند، ۲۰۰ خانوار در منازلی که چند وارث دارد ساکن هستند و ۱۰۹ خانوار تحت حمایت در منازل وقفی و ۴۱ خانوار نیز در منازل اهدائی از سوی خیران زندگی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به خدمات عمرانی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت گفت: طی هشت‌ماهه نخست سال جاری ۶۵۷ مورد خدمات عمرانی شامل کمک به خرید و ساخت مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی برای مددجویان تحت حمایت انجام شد که از این تعداد ۴۹۴ مورد مربوط به تعمیرات کلی و جزئی بوده است.

وی بابیان اینکه طی این مدت دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در بخش مسکن مددجویی هزینه شد، افزود: اعتبارات کمیته امداد برای ساخت مسکن کافی نیست و ضرورت دارد مردم نیکوکار و خیر استان با مشارکت در طرح رضوان، این نهاد را برای ساخت و تعمیر منازل مددجوی یاری کنند.

علیزاده خاطر نشان ساخت: ۶۰ درصد از مددجویان تحت حمایت ساکن شهر و ۴۰ درصد ساکن مناطق روستایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.