اهواز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: با توجه به آشنایی و علاقه وزیر اقتصاد به فعالیت ها و خدمات ستاد مردمی اربعین در خوزستان، امسال هم اقدام به برپایی موکب کردیم.

حرکت اربعین ریشه در اراده الهی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، طی مراسمی و با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان و امام جماعت اداره کل، دوشنبه ۲۷ آذر ماه در محل سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، از خادمان زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام اربعین در مرز چذابه، تقدیر به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، مدیرکل این دستگاه، با اشاره به خدمات کارکنان این مجموعه در سال های قبل، گفت: با توجه به آشنایی وزیر امور اقتصادی و دارایی و علاقه وی به برپایی و ایجاد ستاد مردمی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی، امسال هم با همکاری دستگاه های زیرمجموعه وزات اقتصاد و همراهی و همدلی جوانان مسجد حضرت مهدی (عج)، موکب حضرت ابوالفضل (ع) و موکب حضرت ام البنین (س)، خدمات شایسته ای به زوار حضرت سیدالشهدا (ع) ارائه شد.
مسعود صدری افزود: امروز در این مجلس دور هم جمع شده ایم تا هم خاطره به یاد ماندنی از این روزها داشته باشیم و هم به عنوان یک تجربه موفق، مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی در یک وظیفه دینی را یادآوری کنیم.
وی گفت: علیرغم این که هیچ کس در شرح وظایف وزارت اقتصاد و دارایی وظیفه دینی تعیین نکرده است، ولی ما به کارهای فرهنگی خودمان و مشارکت فعال با محیط سازمانی خود توجه داریم. در ایام اربعین، به خصوص با همکاری مسجد حضرت مهدی (عج) و جوانان فعالی که خودجوش پای کار آمدند و آبروداری کردند، خدمات شایسته ای در اسکان و پذیرایی و بحث فرهنگی به زوار ارائه کردیم.
صدری بیان کرد: می‌خواهیم در این جلسه یادی بکنیم از خدمات و فعالیت های موکب، تا هم تجدید خاطره ای باشد و هم میثاقی باشد برای سال آینده. در ذهنمان بماند و انشالله در سال آینده در ایام اربعین و با جمع باشکوه تری، خدمات ارزنده تری تقدیم به زوار کنیم.  چون در برنامه‌های بلندمدت هرچه به سمت گرما می رویم، خدمات دهی نیز ظرفیت های خاص خود را می‌طلبد که از همین حالا باید برنامه ریزی کنیم.
نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در خوزستان گفت: با توجه به اینکه قرار است سال آینده محل استقرار موکب ها از جایگاه فعلی تغییر کند، همکاران ما تلاش و پیگیری می‌کنند که جای مناسبی برای خدمات گسترده‌ تری در نظر بگیرند و این جمع، با زایشی که هر سال شاهد آن هستیم، بتواند به شکلی نمونه، مردمی و سازمان یافته تر، خدمات شایسته ای ارائه دهد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز با اشاره به فرمایشی از حضرت امام خمینی (ره) - این خداوند متعال است که می تواند دل ها را متحد و خیزشی همچون انقلاب اسلامی ایجاد کند- اظهار داشت: به نظر من با همین استدلال حضرت امام (ره) مسئله اربعین را  تبیین کنیم.
حجت الاسلام سید محسن شفیعی گفت: باید بدانیم، این موج را چه کسی، کدام دستگاه و شبکه ایجاد کرده است؟ این حرکت به جز  اراده الهی ریشه از هیچ عنصر دیگری نمی‌تواند داشته باشد.
وی اظهار داشت: ما در حماسه پیاده روی اربعین دست خدا را می بینیم و خداوند دل ها را این چنین متحول کرد به سمت این مطلب، تا این خیزش و موج شکل بگیرد و همه اقشار جامعه را با خود همراه کند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در ارتباط با پیاده روی اربعین حسینی و روابط بین دو کشور ایران و عراق، دو نکته مهم بیان کرد و گفت: در سال های بعد از پایان جنگ تحمیلی، فکر می کردم شکافی که بین دو ملت ایران و عراق، توسط نظام سلطه به وجود آمده است، چگونه التیام پیدا خواهد کرد؟
وی بیان داشت: رابطه بین دو ملت در گذشته صرفاً مرزی نبوده است. این پیوندها، فراتر از روابط نسبی و خویشاوندی، به شکلی بوده که حتی در مواردی پیروی از مراجع تقلید خوزستان تا خاک عراق نفوذ و توسعه داشته است؛ اما این جنگ نیابتی که صدام تحمیل کرد، همه این رشته های پیوند را قطع کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان اظهار داشت: در جنگ وقتی سلاح به میان می آید، انسان ها بر روی زمین می افتند و صحنه جنگ عرصه نابود شدن و از بین رفتن آدم ها شده و خانواده‌ها و خویشاوندان، بستگان و اطرافیان داغدار می شوند و روابط خوب بین دو ملت به بغض و کینه تبدیل می شود.
وی شرح داد: در جنگ تحمیلی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای ما به شهادت رسید و نزدیک به یک میلیون نفر از سپاه متجاوز کشته شد. این شکاف ناشی از جنگ، چگونه پر شد و این عداوت ها و بغضی را  که صدام ایجاد کرد چه کسی می‌توانست از دلها  بزداید؟
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی ادامه داد: به لطف الهی این حماسه حسینی پیش آمد و معلوم شد مثل همیشه امام حسین (ع) است که می تواند کارهایی کند، فراتر از درک و تصور و توان ما؛ که در نتیجه آن، دل هایی که این چنین قربانی نظام سلطه شده بودند، به هم راه پیدا کنند. موج امام حسین(ع) ایرانی و عراقی و این طرف و آن طرف مرز را با یک خیزش همگانی و مردمی یکی کرد.
وی افزود: این مسأله را نمی شود بی تاثیر با براندازی و مقابله با داعش بدانیم؛ طبق دستور حضرت آیت الله سیستانی، برای مقابله با داعش، امام حسین (ع) این انسجام را بین مذاهب و اقوام ایجاد کرد و این از مصادیق نعمت هایی است که باید شکر آن را به جا بیاوریم.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان عنوان کرد: یک نکته استانی هم داریم که میزبانی از زائران اربعین جزو کارنامه ما است. همانطور که در دفاع مقدس به برکت خون شهدا، خوزستان، به عنوان مقدس «کربلای ایران» مزین شد؛ اما در این سال ها بیش از اندازه چهره استان در فضای بیرونی مخدوش شده و به دلیل مسئله ریزگرد و مسائل زیست محیطی و مسائل فرهنگی، تصویر بیرونی نامطلوبی از استان رقم خورد؛ ولی حماسه اربعین حسینی آمد و مجدداً حیات تازه ای به خوزستان داد و میل و توجه به حرکت به سمت خوزستان شکل گرفت و این میزبانی که استان انجام داد، خیلی مهم است.
وی گفت: در این سال ها  در بحث مواکب، در ایام اربعین فضای رسانه ای بیشتر آن طرف مرز را به نمایش گذاشت؛ اما غفلت نکنیم که این طرف مرز هم، خوزستان این حماسه را خلق کرده است؛ خیلی ها با همه نداری و تنگدستی، هر چه توانستند در طبق اخلاص گذاشتند و  ما خوزستانی ها باید این را یک توفیق و فرصت الهی بدانیم و به خود ببالیم که از دو پایانه مرزی معبر، میزبان زائران اربعین سیدالشهدا (ع) هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم بیشتر به مسأله اربعین بپردازیم و حرکت‌های فرهنگی بیشتری در این جهت شروع شود. خدا را شاکریم بر توفیق خدمتگزاری زائران حضرت سیدالشهدا (ع) و این که این ارادت ها و دلبستگی ها در ما نسبت به امام حسین(ع) وجود دارد.
وی گفت: از زحمات همه خواهران و برادران تقدیر و تشکر می‌کنم، مهم این است که نام ارادتمندان سیدالشهدا (ع) در دفتر آن بزرگوار ثبت می شود و این زمینه سعادت دنیا و آخرت ما خواهد شد.
در پایان این نشست، از خادمان موکب ستاد مردمی اربعین حسینی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی که در ایام اربعین امسال، در مرز چذابه، خدمتگزار زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند، تقدیر و تشکر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.