اصفهان- رییس پلیس کشور با اشاره به توجه نیروی انتظامی به تامین امنیت کشور گفت: نیروی انتظامی با پشتوانه قانونی در راستای تامین امنیت مردم می کوشد.

تلاش برای تامین امنیت مردم با پشتوانه قانونی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ظهر چهارشنبه با حضور رییس پلیس کشور طرح تحرک پلیس در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان برگزار شد.

در آیین آغاز این طرح، فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در هشت هزار کیلومتر مرز حضور دارد، گفت: مهمترین دلیل این اقدام تامین امنیت مردم است.

وی افزود: با همراهی که مردم و اصحاب رسانه دارند مردم در این احساس امنیت شریک اند و افرادی که به حقوق مردم تعدی می کنند و قانون گریزاند بدانند که نیروی انتظامی با پشتوانه قانونی از مردم محافظت می کند.

رییس پلیس کشور با اشاره به اینکه ۱۴ استان درگیر بیشترین سرقت ها هستند اظهارکردد: به این منظور قرارگاهی تاپایان سال جاری در این زمینه فعآغاز فعالیت می کندالیت می کند تا این رویه از بین برود.

سردار اشتری با اشاره به سرقت های مسلحانه ای که در استان صورت می گیرد افزود: در حال حاضر آمار سرقت های مسلحانه و به عنف ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش آمار سرقت های خرد، تصریح کرد: سرقت های خرد با کاهش ۴ درصدی روبه روبوده و این درحالی است که موضوعات اقتصادی و فرهنگی متعددی در این رویه دخیل است.

رییس پلیس کشور با اشاره به وضعیت ظاهری کلانتری ها گفت: این موضوع در سطح کشور بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است و بی شک با آموزش هایی که کارکنان می بینند، کلانتری ها به سوی حرفه ای شدن پیش می روند.

وی تاکید کرد: اگر ما به سمت پلیس حرفه ای رویم رضایت مندی مردم افزایش می یابد.

سردار اشتری خبر از افزایش تعداد مراکز مشاوره  درکلانتری ها داد و گفت: این درحالی است که ۷۰۰ مرکز مشاوره ای هم اکنون در این کلانتری ها فعال است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۴۰۰ هزار پرونده ارجاع داده شده است، افزود: اگر بتوانیم در کلانتری ها دفاتر مشاوره ای تاسیس شود مطالبات مردم پاسخ داده شود، از این رو قرار است از هر حیثی کلانتری ها ارتقا داده شود تا در چند ماه پایانی سال به نقاط مطلوب برسیم.

رییس پلیس کشور با اشاره به مقابله با گروه های انحرافی و حلقه های ضاله نیز تصریح کرد: در این مسیر با همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی اشراف خوبی بر این موضوعات داریم و تا به امروز تعدادی از آنها را از بین برده ایم.

سردار اشتری با اشاره به فعالیت های پلیس راهور افزود: این افراد سختی های زیادی در تمامی روزها می کشند و اگر امروز تصادفات کاهش داشته است، حاصل توجه بیشتر مردم و همکاری این نیروها بوده است.

وی با اشاره به طرح تحرک که در استان اصفهان کلید خروده است، تصریح کرد: به دلیل فرسودگی ناوگان خودرویی نیروی انتظامی باید این طرح اجرایی می شد و سعی شده توجه به این موضوع از اولویت های ما باشد که اصفهان هم در لیست اولویت های ما بود.

رییس پلیس کشور ادامه داد: در این طرح ۲۵۰ خودرو و موتور سیکلت به ناوگان خودرویی نیروی انتظامی افزوده می شود و حاصل آن افزایش احساس امنیت برای مردم است، این یک طرح خوب و تاثیر گذار است و امید است کمبود های این حوزه در سایر استانها نیز رفع شود.

وی با اشاره به انتخاب فرمانده جدید نیروی انتظامی استان افزود: هر فردی که در این مسند قرار می گیرد به مدت سه سال حضور دارد، در این فرآیند باید فردی انتخاب شود که ویژگی های لازم را داشته باشد و به لطف الهی تمامی افرادی که تا به حال در سمت های خود قرار گرفتند این ویژگی های لازم را داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.