رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بر اساس آمارهای موجود، در حال حاضر ۹۶ هزار کلاس درس در کشور نیاز به بازسازی دارد.

نیاز ۹۶ هزار کلاس درس کشور به بازسازی/لزوم مشارکت بیشتر خیران

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی نظرپور در جمع خبرنگاران استان یزد با بیان اینکه در کل کشور ۱۰۷ هزار مدرسه با ۵۳۰ هزار کلاس درس داریم، اظهار داشت: زیربنای مدارس در کل کشور بالغ بر ۶۴ میلیون مترمربع است و بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی از بهره برداری ۵۴۰ کلاس درس در مهرماه امسال خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۱۴۵ کلاس درس مربوط به استان یزد بوده است.

نظرپور خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد این پروژه‌ها توسط خیران احداث و بهره‌برداری شده است ضمن اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ۳۰  درصد مدارس کل کشور توسط خیران احداث شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: در مجموع سرانه متوسط فضای فیزیکی به ازای هر دانش آموز ۵.۱۶ مترمربع است که سرانه ۱۲ استان از متوسط کشوری پایین‌تر است اما یزد در بین استان‌هایی قرار دارد که از سرانه فضای فیزیکی خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: در کشور باید ۳ هزار و ۴۴۱ کلاس درس با زیربنای ۵ میلیون مترمربع با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان احداث شود تا متوسط فضای فیزیکی در همه استان‌ها به استانداردهای لازم برسد.

نظرپور، استانداردهای تعریف شده برای فضای فیزیکی به ازای هر دانش آموز را ۸.۲۹ مترمربع اعلام کرد و افزود: در حال حاضر به ازای هر دانش آموز با کمبود ۳.۲ مترمربع فضای آموزشی مواجه هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله کرمانشاه و میزان تخریب فضاهای آموزشی بیان کرد: در این زلزله ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس تخریب شده که خوشبختانه خیران برای احداث این مدارس وارد عمل شده و ساخت آن را تقبل کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی قادر به تامین نیازهای آموزشی نیست، عنوان کرد: میزان مشارکت خیران در امر مدرسه سازی باید افزایش پیدا کند.

نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تخریب و بازسازی کلاس‌ها و مدارس فرسوده از سال ۸۵ آغاز شده است، افزود: باید ۱۳۲ هزار کلاس درس تخریب و بازسازی شود که تاکنون به دلیل نبود اعتبارات کافی، تنها در بازسازی پنج درصد از این میزان موفق عمل کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در کل کشور، ۹۶ هزار کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارد که برای بازسازی آن نیاز به مشارکت خیران داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.