سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا با بیان اینکه مشکل اصلی میان آنکارا و اتحادیه اروپا به وجود فضای بی اعتمادی بین دو طرف باز می گردد خواستار آغاز مجدد مذاکرات میان بروکسل و آنکارا شد.

مشکل اصلی ترکیه و اتحادیه اروپا بی‌اعتمادی است

به گزارش قدس آنلاین، «سلیم ینل» سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا طی سخنانی گفت که مشکل اصلی میان ترکیه و اتحادیه اروپا نبود اعتماد میان دو طرف است.

وی که در پنجمین نشست جامعه مدنی ترکیه و اتحادیه اروپا با حضور «عمر چلیک» وزیر اتحادیه اروپای ترکیه و جمعی از شخصیت های آکادمیک ترکیه و اتحادیه اروپا در پاریس سخن می گفت تاکید کرد که وقفه های اخیر در مذاکرات میان ترکیه و اتحادیه اروپا به هر دو طرف ضربه می زند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در روابط میان اتحادیه اروپا و ترکیه و با تاکید بر اینکه ریشه اصلی این مشکلات به وجود فضای بی اعتمادی بین دو طرف بازمیگردد، تاکید کرد که مشکلات میان آنکارا و بروکسل به سه دسته کلی تقسیم می شود: موانع موجود بر سر راه عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، توافق نامه های گمرکی میان دو طرف و برداشته شدن روادید اتحادیه اروپا برای شهروندان ترکیه.

«ینل» گفت: متاسفانه هیچ فصل جدید از مذاکرات میان دو طرف گشوده نشده و این به دلیل وجود موانع سیاسی است.

وی همچنین خواستار بازبینی در نظام گمرکی اتحادیه اروپا در برابر ترکیه شد.

لازم به ذکر است که ترکیه تنها کشور اروپایی خارج از مرزهای اتحادیه اروپا است که موظف به رعایت قوانین گمرگی در تعاملات تجاری خود با این اتحادیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.