قم- رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله حائری‌شیرازی را تسلیت گفت.

آیت‌الله حائری‌شیرازی در اخلاق و معارف اسلامی صاحب‌نظر بود

به گزارش قدس آنلاین، در پیام علی لاریجانی آمده است: ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی از روحانیون برجسته انقلاب، نظام و یار دیرین امام و رهبری و استاد اخلاق موجب تأسف و تأثر گردید. ایشان عالمی جلیل‌القدر و صاحب‌نظر در حوزه دین، اخلاق و معارف اسلامی بودند که در محضر درس فقها و مراجع بزرگوار بهاءالدین محلاتی، حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله اراکی بهره فراوان بردند و به درجات و مراتب ارزشمندی در حوزه علوم دین و به ویژه دروس اخلاق دست یافتند.

در این پیام تصریح شده است: آیت‌الله حائری‌شیرازی از همان ابتدا وارد فعالیت‌های سیاسی شدند و در جریان نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در استان فارس نقش مؤثر و بااهمیتی داشتند و در طول مبارزات بارها بازداشت و یا تبعید گردیدند که همه اینها در عزم و اراده راسخ ایشان نقش بسزایی داشت.

در این پیام افزوده شده است: این عالم گرانقدر پس از پیروزی انقلاب علاوه بر نشر و ترویج علوم و معارف اسلامی خدمات ارزشمندی از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه شیراز به نظام عرضه داشتند.

در این پیام تاکید شده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیةالله اعظم اروحنا و فدا و مقام معظم رهبری، روحانیت و حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان فارس و بیت مکرم آیت‌الله حائری‌شیرازی برای آن عالم ربانی علو درجات و رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.