اصفهان- فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بر فعالیت فرقه‌های انحرافی و شیطان‌پرستی اشراف داریم، گفت: با هماهنگی قوه قضائیه اقدامات پیشگیرانه خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

بر فعالیت فرقه‌های انحرافی و شیطان‌پرستی اشراف داریم

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ حسین اشتری عصر امروز در طرح تحرک و نوسازی ناوگان موتوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه امیدوارم با همت همکاران و همکاری خوب مردم و اصحاب رسانه با نیروی انتظامی روز به روز بر احساس امنیت بیفزاییم، اظهار داشت: کسانی که به حقوق مردم تعدی می‌کنند و قانون گریز هستند بدانند با قدرت نیروی انتظامی که با پشتوانه مرجع قضایی و حمایت‌های مردم است برخورد خواهد شد و محیطی امن و آرام و همراه با آسایش برای مردم ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع ارتقای امنیت در استان افزود: موضوع ارتقای امنیت و احساس امنیت بعضی مواقع از خود امنیت مهم‌تر است، نیروی انتظامی وظیفه خود می‌داند که در این راستا اقدامات خود را انجام دهد، وظیفه اصلی نیروی انتظامی نیز حفظ و ارتقای امنیت است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در مورد اقدامات پیشگیرانه ادامه داد: مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود و مردم زحمات نیروی انتظامی را حس کنند، یکی از راه‌های آن نیز این است که اموال به صاحبانشان برگشته شود تا مردم احساس امنیت و راحتی بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه مقابله و مبارزه با سرقت در نیروی انتظامی راه اندازی شده است، بیان کرد: در تقسیم بندی صورت گرفته در ۱۴ استان ما ۷۰ درصد سرقت‌ها صورت می‌پذیرد. برای این ۱۴ استان قرارگاه مبارزه با سرقت راه اندازی شده که کار شبانه روزی و جهادی است و تا زمانی که نتیجه نگیرد به پایان نمی‌رسد.

سردار سرتیپ اشتری با بیان اینکه تا پایان رسیدن به اهداف پیش بینی شده این قرارگاه برقرار است و ماموریتش را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی قرارگاه توانستیم در نخستین ماه و در نخستین سال رشد سرقت را که سالیانه بیش از ۱۵ درصد بود در سال ۹۴ متوقف کنیم، در سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد کاهش و در سال ۹۶ بیش از ۴ درصد و حدود ۵ درصد کاهش داشتیم.

وی با بیان اینکه رشد سرقت حدود ۱۵ تا ۲۰ درصدی سالانه را متوقف و تا حدودی کاهش داده‌ایم، گفت: ‌استان اصفهان به دلیل فعالیتی که همکاران داشتند در حوزه برخورد با جرائم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه توفیقات خوبی داشته و حدود ۴۰ درصد این سرقت‌ها کاهش یافته و این آمار خوبی است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سرقت‌های خرد حدود ۴ درصد کاهش را در کشور ملاحظه می‌کنیم، افزود: عواملی هست که باید به آنها توجه شود، اعتیاد یکی از علت‌های سرقت عنف است و حدود ۵۰ درصد سارقان معتادان هستند، سرقت‌ها هم از ساده  آغاز می‌شود و بالاتر می رود.

وی ادامه داد: موضوعات اجتماعی و اقتصادی می‌تواند تاثیرگذار باشد و اما آن مقداری که  دست نیروی انتظامی است توانسته به خوبی برخورد و مهار کند. بخشی دست دیگر دستگاه هاست که امیدوارم آنها هم با همین سرعت اقداماتشان را انجام دهند تا تاثیراتش را شاهد باشیم.

سردار سرتیپ اشتری اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده و صراحتأ به ما اعلام کردند بحث تحول در کلانتری و پاسگاه‌ها است که ما از سال گذشته قرارگاه تحول در کلانتری و پاسگاه را راه‌ا ندارزی کردیم، اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز تا نتیجه مطلوب فاصله داریم.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که همیشه مطرح کرده‌ایم تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق مردم است، معتقدیم کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مامن کسانی هستند که حقوقشان ضایع شده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خوشایند سازی پاسگاه‌ها یکی از اهداف ماست، گفت: امروز وضعیت ظاهری کلانتری و رسیدگی به مردم مراجعه کننده نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده و معتقدیم با تجهیزات و امکاناتی که در اختنیار کلانتری و پاسگاه‌ها قرار می‌دهیم و با آموزش‌هایی که کارکنان فرا می‌گیرند و به سمت حرفه‌ای تر شدن می‌روند رضایت‌مندی مردم را نیز به همین نسبت افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر موضوعات ما بحث آموزش برای رسیدن به پلیس حرفه‌ای است، بیان کرد: هر مقدار آموزش‌ها را ارتقا دهیم و به سمت پلیس حرفه‌ای برویم رضایت‌مندی مردم هم افزایش پیدا می‌کند. راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌ها از اقداماتی  اس که دنبال می‌کنیم. ۷۰۰ کلانتری مرکز مشاوره دارند و بیش از ۴۰۰ هزار پرونده به این مراکز ارجاع داده شده و از این ۴۰۰ هزار پرونده ۷۰ درصد منجر به صلح شده و این تاثیر مراکز مشاوره است.

سردار سرتیپ اشتری با اشاره به اینکه اگر ما روزی در تمام مراکز این دفاتر مشاوره را راه اندازی کنیم به هدفی که دنبال می‌کنیم و مطالبه مردم نزدیک‌تر می‌شویم، ادامه داد: اگر یک روزی در همه کلانتری‌ها دفاتر مشاوره را راه‌اندازی کنیم به هدف و نیت و مطالبه مردم می‌رسیم، سعی کردیم از هر نظر کلانتری را ارتقا دهیم و در این راه موفقیت‌هایی نیز داشیم در آن جایی که مردم و خیران با ما مشارکت داشته‌اند موفق‌تر بوده ایم و امیدوارم تا پایان سال و سال آینده به اهداف خود نزدیک شویم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون فرقه‌های انحرافی و شیطان پرستی گفت: گروه‌های منحرف و شیطان پرست و عرفان‌های کاذب یکی از موضوعاتی است که در سطح کشور بر آن کار می کنیم و اشراف داریم، توفیقات خوبی داشته‌ایم و با هماهنگی قوه قضائیه که همکاری بسیاری خوبی با نیروی انتظامی داشتند اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از این محافل و از این دست افراد هستند اما از  آن جایی که مردم به ما گزارش می‌کنند و یا بر اساس اشراف اطلاعاتی که همکاران ما دارند با هماهنگی دستگاه قضایی اقدامات پیشگیرانه بر روی این گروه‌ها صورت گرفته است. مردم اگر مواردی مشاهده کردند حتما به نیروی انتظامی اطلاع دهند و ما بر اساس قانونی و هماهنگی دستگاه قضایی برخورد لازم را با این گروه‌ها خواهیم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون رعایت حقوق مردم در حوزه راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: غالب همکاران ما در پلیس راهنمایی و رانندگی بسیار خدوم و زحمت کش هستند و کار سختی بر عهده آن هستند، در سرما، گرما و تعطیلات و شبانه روز مشغول خدمت هستند و اگر امروز ما شاهد این هستیم که تصادفات، تلفات و جانباختگان شهری کاهش یافته لطف الهی و زحمت همکاران و همکاری مردم بوده، اما اگر در جایی هم مشاهده کردید که ماموری برخورد ناشایستی داشت با سامانه ۱۹۷ ارتباط برقرار کنید و به آن حتما رسیدگی می‌شود. همکاران ما و برادرانی که در این حوزه مشغول به کار هستند اگر اشتباهی کردند اطلاع داده شود، ما تذکر می‌دهیم و رسیدگی می کنیم.

سردار سرتیپ اشتری  پیرامون طرح تحرک خاطرنشان کرد: طرح تحرک طرحی است که در استان اصفهان انجام می‌شود، به دلیل اینکه مقداری فرسودگی خودروها و ناوگان خودرو نسبت به حدی که تعیین کردیم پایین‌تر بوده و استان اصفهان به دلیل نوع ماموریت‌هایی که دارد و توقع‌هایی که مردم دارند سعی کردیم از اولویت‌هایمان باشد.

وی ادامه داد: اگر استان‌های مرزی و بعضی استانها برایمان اولویت دارد استان اصفهان جزو این اولویت‌هاست و پیگیری فرماندهی استان اصفهان و همکاران موثر بوده و با طرحی که انجام می‌شود حدود ۲۵۰ خودرو و موتورسیکلت اضافه می‌شود. در انجام و دقت و سرعت ماموریت موثر است و نتیجه آن هم فزایش امنیت بیشتر در شهرهای استان می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: طرح تحرک حرکت بسیار خوبی است و امیدواریم کمبودهایی که در حوزه‌ها و استان‌ها و تجهیزات دیگر داریم را برطرف کنیم. ما داریم تجهیزات دیگری برای برخورد با مجرمان، کشف جرم فراهم می‌کنیم، همان تجهیزات پیشرفته‌ای که تمام کشورهای پیشرفته دارند را تقویت می‌کنیم تا سرعت و دقت را بالا ببرد و تخلفات را کاهش دهد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.