بجنورد-استاندار خراسان شمالی با اشاره به نشست اخیر خود با رئیس سازمان محیط زیست در تهران گفت: سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات محور جنگل گلستان و نیز سه بانده کردن این مسیر اعلام آمادگی کرده است.

اعلام آمادگی سازمان محیط زیست برای سه بانده کردن مسیر جنگل گلستان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صالحی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: ایجاد شانه و پارکینگ در مسیر جنگل گلستان یکی از نیازها برای ارتقای ایمنی ترددها و سفرها در این مسیر است که محیط زیست موافقت کرده است که در نقاطی که نیاز به ایجاد شانه، پارکینگ و سرویس بهداشتی است همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: اجرای پروژه راهسازی در این محور، یک پروژه ملی است و برای سه بانده مسیر جنگل نیاز است تا هماهنگی ها و پیگیری های لازم میان سازمان محیط زیست، وزارت راه و شهرسازی مدیران کل محیط زیست خراسان شمالی و گلستان انجام شود.

حرف های کیلویی در اتهام مسئولان

صالحی با انتقاد از انتشار برخی اخبار مربوط به حادثه های ترافیکی در محور بجنورد-جنگل گلستان گفت: ما از نقدها و مخالفت ها درصورتی که ادعاها صحت داشته باشد حمایت می کنیم اما اگر فردی کیلویی، حرفی بزند که بعدها به دردش بخورد، شایسته نیست.

وی تصریح کرد: در یکی از مصاحبه ها اعلام شده است که این دولت برای محور مزبور کاری انجام نداده است و مسئولان به اجرای پروژه راهسازی این مسیر کم توجهی کرده اند این در حالی است که تا پیش از سال ۹۲ تنها ۱۵ کیلومتر از این مسیر چهارخطه شده بود اما در این دولت ۴۰ کیلومتر از این محور به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفته است.

صالحی افزود: اکنون ۱۲ کیلومتر دیگر از این محور آماده بهره برداری است و هشت کیلومتر هم در دست اقدام است و ما تلاش داریم تا پایان سال بیش از ۲۰ کیلومتر از این مسیر به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک رود.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید برای بهره مندی بیشتر از توان بانوان گفت: براساس اسناد بالادستی باید تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از مدیریت ها به بانوان سپرده شود و در این باره فرماندان و مدیران باید تلاش کنند تا این سهم از حضور زنان در بخش های مختلت مدیریتی محقق شود.

وی تاکید کرد: در انتخاب مدیران، زمانی که شرایط مساوی و حتی پایین تر از مساوی است، اولویت با انتخاب بانوان است.

از ایجاد ۱۰ هزار شغل کوتاه نمی آییم

استاندار خرسان شمالی با اشاره به اهداف اشتغال در دستگاه های اجرایی گفت: در سطح کشور ایجاد ۹۵۰ هزار شغل هدفگذاری شده است که سهم خراسان شمالی ایجاد ۹ هزار و ۲۹۲ شغل است البته دستگاه های اجرایی استان باید ایجاد ۱۰ هزار شغل را محقق سازند.
صالحی اظهار کرد: اکنون نرخ بیکاری در استان ۹.۹ است که این رقم باید تا سال ۱۴۰۰ به پنج درصد کاهش یابد.

اعتبار برای جهادکشاورزی

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های جهاد کشاورزی در ۱۰ استان اختصاص یافته است گفت: خراسان شمالی جوز ۱۰ استان است و باید تلاش کنیم ۱۰ درصد از این میزان یعنی ۱۰۰ میلیارد ریال را جذب کنیم بنابراین انتظار می رود پیگیری های لازم در این باره انجام شود.

بر اساس این گزارش اعضای شورای برنامه ریزی استان با سند جامع راهبردی مسائل زنان خراسان شمالی، طرح تجهیز و راه اندازی بخش آنالیز دستگاهی آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، طرح جامع پدافند غیرعامل و طرح دانشنامه فرهنگ و تمدن استان موافقت کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.